NVIDIA GeForce GTX 1650 pojawi się w wersji z rdzeniem TU106
NVIDIA GeForce GTX 1650 w obecnej generacji jest najsłabszym GPU opartym o architekturę Turing - zarówno w wersji desktopowej jak również mobilnej oparty był o rdzeń Turing TU117, jednak z początku dostępny był z pamięciami GDDR5. Po kilku miesiącach doszły wersje z szybszymi kośćmi GDDR6, a także warianty SUPER (dla desktopów) oraz Ti (dla laptopów). Wygląda na to, że nie koniec historii GeForce GTX 1650, bowiem jak wynika z nowej wersji beta programu diagnostycznego AIDA64, planowane są kolejne warianty GPU, które będą wykorzystywały większe rdzenie Turing TU116 oraz Turing TU106. Zwłaszcza ten ostatni w kontekście tak słabego układu jak GeForce GTX 1650 wydaje się być zastanawiający.
Wygląda na to, że NVIDIA zamierza przez dłuższy czas katować układ GeForce GTX 1650 - w planach są warianty oparte o rdzenie Turing TU116 oraz TU106.
W przeszłości była już sytuacja z kartą EVGA GeForce RTX 2060 KO, która oferowana była zarówno z rdzeniem Turing TU106 jak również dużo większym TU104, choć odpowiednio przyciętym. Teraz wygląda na to, że podobny los czeka kartę NVIDIA GeForce GTX 1650. Według nowego wpisu w programie AIDA64, najniższy w hierarchii Turing będzie oferowany także w wersji z rdzeniami TU116 oraz TU106. W przypadku rdzenia TU116 mamy już w ofercie kartę GeForce GTX 1650 SUPER, w tym jednak wypadku z pewnością rdzeń zostanie odpowiednio przycięty, by był zgodny z ogólną specyfikacją GTX 1650.
Bardzo ciekawe wydaje się jednak wykorzystanie także rdzenia graficznego Turing TU106, znanego z kart GeForce RTX 2060 (SUPER) oraz GeForce RTX 2070. Z pewnością wszystkie jednostki odpowiedzialne za Ray Tracing oraz DLSS zostaną dezaktywowane, ale może się okazać, że GeForce GTX 1650 oparty na takim rdzeniu będzie wydajniejszy od innych wariantów niby tego samego GPU. Taka zagrywka wprowadzi też sporo chaosu do oferty, bo użytkownik najpewniej nie będzie wiedział w momencie zakupu, czy otrzyma GPU z rdzeniem TU117, TU116 czy może jednak TU106.