NVIDIA GeForce 416.16: sterowniki pod W10 Update i ray tracing
Aktualizacja systemu Microsoft Windows 10 pod nazwą October 2018 Update jest już pewnie za większością z Was. Abstrahując od szkód, których poczyniła części użytkowników przyniosła wiele nowości, które to - nie inaczej - prędzej czy później musiały dostać obsługę sterowników graficznych od NVIDII. Takie wsparcie przynosi więc sterownik Nvidia GeForce 416.16 WHQL. W rzeczonej aktualizacji prócz postawienia na system Windows, NVIDIA przynosi m.in. obsługę modelu WDDM 2.5, czy kolejne usprawnienia raytracingu. Choć update nie przynosi konkretnych zmian optymalizacyjnych pod gry komputerowe, to dodano w nim (bądź zaktualizowano) profile SLI pod wybrane produkcje jak Battlefield V, Seven: The Days Long Gone, Jurassic World Evolution czy Divinity: Original Sin II.
NVIDIA GeForce 416.16 to sterowniki wspierające głównie pracę Windows 10 po ostatniej aktualizacji, ale nie tylko.
Nvidia Quadro RTX 6000 za 6300 dolarów w przedsprzedaży
NVIDIA wydała nowy sterownik dla swoich kart graficznych, który zapewnia ulepszoną obsługę aktualizacji Windows 10 October 2018. Ale nie obyło się także bez dodatkowych plików DirectX Raytracing. Aktualizacja przynosi również pewną zmianę w Panelu Sterowania NVIDIA. W zakładce Zarządzanie ustawieniami 3D znalazła się adnotacja, że potrójne buforowanie przeznaczone jest jedynie dla aplikacji korzystających z OpenGL. Jako że wspomnieliśmy o profilach SLI, oto lista gier, które dostały nowe bądź zaktualizowane profile:
- Basingstoke – profil AFR dodany
- Battlefield V – profil AFR ponownie aktywowany
- Divinity: Original Sin II – profil AFR dodany
- Immortal: Unchained – profil AFR dodany
- Jurassic World Evolution – profil AFR dodany
- Phoenix Point – profil AFR dodany
- Seven: The Days Long Gone – profil AFR dodany
NVIDIA poprawiła zużycie energii dla RTX 2080 Ti oraz RTX 2080
Z kolei w liście profili 3D Vision znalazły się dwie nowe produkcje opatrzone opisem obsługi: Elder Scrolls: Online – dobra obsługa, Assassin’s Creed: Odyssey – nierekomendowane. Aktualizacja GeForce 416.16 WHQL naprawia także cztery błędy, których dotąd nie wyłapano:
- (karty graficzne Pascal) naprawiono problem, przez który podczas gry w Quake HD Remix pojawiały się ciemne przekłamania graficzne, w momencie, gdy w ustawieniach aktywowano cienie miękkie
- (GeForce GTX 1060) włączenie antyaliasingu czasowego nie powoduje już znacznego spadku wydajności w grze Raingow Six: Siege
- (Titan Xp) usunięto problem z błędem sterownika (nvlddmkm) po przełączeniu karty z trybu S4
- (karty graficzne Turing) naprawiono problem z przepływnością materiałów 4K odtwarzanych z serwisu Netflix, który występował jeśli użytkownik korzystał z kart Turing i połączenia USB-C do HDMI