NVIDIA GeForce 364.72 WHQL z pełną obsługą Oculus Rift
Sterowniki to w przypadku większości sprzętu komputerowego element najbardziej problematyczny – to one odpowiadają bowiem najczęściej za awarie systemowe i jeżeli wszystko działa, nie powinniśmy być specjalnie zmotywowani do ich aktualizowania. Rzecz ma się zupełnie inaczej przy kartach graficznych, tutaj nowe oprogramowanie jest w stanie wykrzesać dodatkowe pokłady energii z posiadanego sprzętu. NVIDIA opublikowała nowe sterowniki GeForce 364.72 WHQL, które nie tylko rozszerzają zgodność z technologiami związanymi z wirtualną rzeczywistością, ale również wprowadzają dodatkowe optymalizacje dla kilku nowych gier. Jak na razie nie są znane większe problemy związane z ich instalacją, polecamy więc ich wypróbowania – korzyści płynące z instalacji nowych sterowników mogą być w niektórych przypadkach znaczące.
Nowe sterowniki kładą szczególny nacisk na zgodność z zestawami do wirtualnej rzeczywistości - Oculus Rift i HTC Vive.
Podstawową zmianą w tej wersji jest wprowadzenie pełnej kompatybilności z zestawem gogli Oculus Rift i znaczne ulepszenia obsługi konkurencyjnego HTC Vive. Wirtualna rzeczywistość jest na razie stosunkowo droga, ale i tak wciska się do naszych domów drzwiami i oknami. Kwestią czasu jest więc, gdy zadomowi się na dobre. NVIDIA wprowadziła również poprawki i optymalizacje związane z VR w grach takich jak EVE: Valkyrie, Chronos i Elite Dangerous, jak również swojego pakietu bibliotek NVIDIA VRWorks. Aby skorzystać z możliwości Rifta, musi nie tylko posiadać takowy zestaw – cały komputer musi spełniać wymagania GeForce GTX VR Ready.
Nie zabrakło rzecz jasna optymalizacji dla najnowszych gier. Na liście tytułów, które powinny działać ze sterownikami GeForce 364.72 WHQL nieco lepiej znaleźć można Quantum Break, Killer Instinct, Dark Souls III (ta gra otrzymała również profil SLI), a także Paragon. Sporych zmian mogą oczekiwać użytkownicy Windows 10 – nowe sterowniki poprawiają szereg problemów z nim związanych: nie powinniśmy już napotykać BSOD podczas instalacji na komputerze, gdzie używamy złącza HDMI, odłączanie Razer Dock nie będzie powodowało awarii sterownika ekranu, a wykorzystanie SLI w Tom Clancy’s The Division nie jest okupione losowo występującymi przycięciami i poważnymi spadkami FPS. Poprawiono także współpracę z przeglądarką Chrome i wykorzystywaną w niej akceleracją sprzętową w konfiguracji z wyłączonym V-SYNC i dwoma monitorami, gdy jeden korzysta z G-SYNC.
Pobierz sterowniki NVIDIA GeForce 364.72 WHQL
Rzecz jasna nie wszystkie problemy udało się wyeliminować – gracze mogą natknąć się na spadki wydajności w np. Street Fighter V, zawieszanie się Star Wars: The Old Republic - Knights of the Fallen Empire, brak obrazu po wyłączeniu SLI podczas pracy z dwoma monitorami, a także awarie sterownika przy używaniu benchmarka LuxBall HDR. Mimo tych niedogodności zalecamy instalację nowych sterowników i podzielenie się wrażeniami z innymi użytkownikami: dajcie znać, jakie wzrosty wydajności możecie uzyskać na swoich konfiguracjach.
Powiązane publikacje

JEDEC ogłasza specyfikację kości pamięci HBM4, które zaoferują dwukrotnie wyższą przepustowość dla akceleratorów AI
12
NVIDIA udostępniła zaawansowane demo technologiczne Zorah, wykorzystujące renderowanie neuronowe i silnik Unreal Engine
41
NVIDIA GeForce RTX 5060 Laptop GPU - Poznaliśmy specyfikację mobilnego układu graficznego Blackwell
27
NVIDIA wypuszcza sterownik Game Ready 576.02. Następne poprawki dla kart graficznych, ale problemy dla GeForce RTX 5060 Ti
112