NVIDIA DLSS zostanie zaimplementowane w popularnym silniku Unity przed końcem 2021 roku. Będzie więcej gier z DLSS
W lutym bieżącego roku informowaliśmy Was o tym, że firma NVIDIA udostępniła bez żadnych opłat specjalny plugin DLSS do Unreal Engine 4. Tym samym deweloperzy gier opartych na wspomnianym silniku mogą dzięki tej wtyczce bezproblemowo zaimplementować technikę rekonstrukcji obrazu wykorzystującej algorytmy sztucznej inteligencji (AI) w swoich produkcjach. Jak się okazało, NVIDIA DLSS zostanie zaimplementowane także w innym popularnym silniku, na którym powstaje wiele gier niezależnych (i nie tylko). Powinno to znacząco powiększyć liczbę tytułów obsługujących zwiększające wydajność (kosztem mniejszej lub większej straty w jakości obrazu) rozwiązanie „zielonych”. Mowa o Unity, które będzie wkrótce natywnie obsługiwać DLSS.
NVIDIA poinformowała, że popularny silnik Unity doczeka się natywnej obsługi techniki DLSS. Zostanie ona zaimplementowana w 2021 roku.
NVIDIA DLSS wydane jako wtyczka do Unreal Engine 4. Powinno być więcej gier z obsługą techniki poprawiającej wydajność
Unity to jeden z najczęściej wykorzystywanych przez producentów gier silników. Od marca 2019 roku wprowadzona została w nim obsługa ray tracingu, ale znacznie dłużej musieliśmy poczekać na implementację NVIDIA DLSS (Deep Learning Super Sampling). Technika Zielonych będzie natywnie obsługiwana przez HDRP (ang. High Definition Render Pipeline) w Unity 2021.2 w przed końcem 2021 roku. Nie wiadomo, kiedy dokładnie - na razie nie poznaliśmy konkretnej daty.
NVIDIA DLSS 2.0 - Test wydajności i porównanie jakości obrazu
Integracja Unity i NVIDIA DLSS pozwoli deweloperom na dodanie w swoich grach obsługi dosłownie za pomocą kilku kliknięć. Powinno to przełożyć się w przyszłości na większą liczbę produkcji, które wykorzystają dobrodziejstwa techniki rekonstrukcji obrazu. Już teraz widać, że zaczyna ona trafiać do mniejszych produkcji typu System Shock Remake, a wkrótce implementacja będzie przebiegać sprawniej, co zachęci dodatkowych deweloperów do dodawania DLSS w swoich grach. W sumie do tej pory technikę firmy NVIDIA obsługuje 40 tytułów, w tym Cyberpunk 2077, Death Stranding czy Fortnite.
Powiązane publikacje

ARM ma już 40 lat. Architektura, która zasila smartfony, serwery i roboty, trafiła do ponad 250 miliardów urządzeń
22
Anthropic chce zajrzeć do wnętrza AI. Czy do 2027 roku odkryjemy, jak naprawdę myślą modele językowe?
22
Firma Elona Muska xAI chce pozyskać 25 miliardów dolarów na budowę superkomputera Colossus 2 z milionem GPU NVIDIA
60
Nowatorski interfejs mózg-komputer od Georgia Tech może zmienić sposób, w jaki ludzie komunikują się z technologią i otoczeniem
4