NVIDIA DLSS 3 nie zachwyca implementacją w grze Witchfire. Wzrost wydajności jest ograniczony
Witchfire, po bardzo długim okresie produkcji, trafił wreszcie 20 września do wczesnego dostępu na platformie Epic. Tytuł spotkał się raczej z ciepłym przyjęciem, choć przed deweloperami jeszcze sporo pracy. Na plus można także zaliczyć obsługę technik DLSS 2 i DLSS 3, ale włączenie tej ostatniej opcji nie zawsze przynosi spodziewany wzrost liczby klatek na sekundę. Możliwe, że element ten będzie poprawiony przed właściwą premierą.
Implementacja DLSS 3 w grze Witchfire od polskiego studia The Astronauts nie jest idealna. Choć jakość obrazu prezentuje się dobrze, to wzrost wydajności pozostawia wiele do życzenia.
SYNCED oraz Witchfire - kolejne gry z dodaną obsługą NVIDIA DLSS 3. Niektóre tytuły skorzystają z poprzedniej wersji technologii
Obecność DLSS 3 nie jest jeszcze na razie standardem. Technika generowania klatek NVIDII trafia jednak do coraz większej liczby tytułów, nie wyłączając z tego grona produkcji niezależnych. Taką grą jest z grubsza Witchfire od polskiego studia The Astronauts. Implementacja DLSS 3 na papierze wygląda bardzo dobrze. NVIDIA opublikowała ostatnio materiał wideo, z którego wynika, że po aktywowaniu Frame Generation do spółki z Super Resolution, można w rozdzielczości 4K liczyć na ponad dwa razy więcej FPS-ów, niż w przypadku wyłączenia obu funkcji. Szkopuł tkwi jednak prawdopodobnie nie w zastosowaniu DLSS 3, a w trybie "Wydajność" DLSS 2, który został użyty w materiale wideo.
Witchfire - The Astronauts z siedmiominutowym materiałem z rozgrywki. Nadszedł czas na polowanie na wiedźmy
Serwis WCCFTech przetestował implementację techniki NVIDII w innych ustawieniach graficznych. Do tego celu wykorzystano komputer wyposażony w procesor AMD Ryzen 7 7800X3D, topową kartę graficzną GeForce RTX 4090 i 32 GB pamięci DDR5. Wszystkie opcje graficzne ustawiono na "Ultra", a DLSS 2 na "Jakość", co oznacza upscalowanie obrazu z rozdzielczości 1440p, a nie 1080p, jak w materiale NVIDII. Przy takiej konfiguracji osiągnięto średnio 176 FPS-ów, z 1% spadkami do 85 klatek i 0,2% spadkami do 40. Aktywowanie DLSS 3 zwiększyło średnią liczbę FPS-ów do 191. Mowa zatem o wzroście rzędu zaledwie 15 klatek. O podobną wartość zmieniła się liczba pokazująca spadki 1%, ale w przypadku spadków 0,2% nie odnotowano praktycznie żadnej różnicy. Te 2 FPS-y mogą być bowiem równie dobrze anomalią pomiarową.
Witchfire - twórcy zaprezentowali złożony system zaklęć. Polski tytuł pozwoli wcielić się w zabójczego maga
Samo Frame Generation nie daje zatem w Witchfire zadowalającego wzrostu wydajności. Co więcej, gra dalej ma problemy z krótkotrwałymi spadkami liczby FPS-ów. Z pewnością po technice NVIDII można oczekiwać więcej, choć oczywiście podane wartości są wystarczające do komfortowej rozgrywki. O wiele skuteczniejsze jest aktywowanie Super Resolution. Możliwe, że implementacja DLSS 3 doczeka się jeszcze znaczących usprawnień przed ostatecznym debiutem produkcji. Warto pamiętać, że Frame Generation obsługują tylko układy z rodziny GeForce RTX 4000, na których w pełni wystarczające do rozgrywki w Witchfire jest aktywowanie DLSS 2.
Powiązane publikacje

Paramount i Activision podpisały umowę na nakręcenie filmu pełnometrażowego na podstawie serii gier Call of Duty
18
Gra 007 First Light zaprezentowana na długim gameplayu. Gra zadebiutuje na PC, PlayStation 5, Xbox Series i Nintendo Switch 2
38
SkyShowtime – filmowe i serialowe nowości VOD na wrzesień 2025. Wśród premier Dexter, Brutalista, Krytyk oraz Tulsa King
1
Skyblivion - twórcy prezentują z wyjaśnieniami pierwszy kwadrans minut wyjątkowej modyfikacji
14