NVIDIA DLSS 3 nie zachwyca implementacją w grze Witchfire. Wzrost wydajności jest ograniczony
Witchfire, po bardzo długim okresie produkcji, trafił wreszcie 20 września do wczesnego dostępu na platformie Epic. Tytuł spotkał się raczej z ciepłym przyjęciem, choć przed deweloperami jeszcze sporo pracy. Na plus można także zaliczyć obsługę technik DLSS 2 i DLSS 3, ale włączenie tej ostatniej opcji nie zawsze przynosi spodziewany wzrost liczby klatek na sekundę. Możliwe, że element ten będzie poprawiony przed właściwą premierą.
Implementacja DLSS 3 w grze Witchfire od polskiego studia The Astronauts nie jest idealna. Choć jakość obrazu prezentuje się dobrze, to wzrost wydajności pozostawia wiele do życzenia.
SYNCED oraz Witchfire - kolejne gry z dodaną obsługą NVIDIA DLSS 3. Niektóre tytuły skorzystają z poprzedniej wersji technologii
Obecność DLSS 3 nie jest jeszcze na razie standardem. Technika generowania klatek NVIDII trafia jednak do coraz większej liczby tytułów, nie wyłączając z tego grona produkcji niezależnych. Taką grą jest z grubsza Witchfire od polskiego studia The Astronauts. Implementacja DLSS 3 na papierze wygląda bardzo dobrze. NVIDIA opublikowała ostatnio materiał wideo, z którego wynika, że po aktywowaniu Frame Generation do spółki z Super Resolution, można w rozdzielczości 4K liczyć na ponad dwa razy więcej FPS-ów, niż w przypadku wyłączenia obu funkcji. Szkopuł tkwi jednak prawdopodobnie nie w zastosowaniu DLSS 3, a w trybie "Wydajność" DLSS 2, który został użyty w materiale wideo.
Witchfire - The Astronauts z siedmiominutowym materiałem z rozgrywki. Nadszedł czas na polowanie na wiedźmy
Serwis WCCFTech przetestował implementację techniki NVIDII w innych ustawieniach graficznych. Do tego celu wykorzystano komputer wyposażony w procesor AMD Ryzen 7 7800X3D, topową kartę graficzną GeForce RTX 4090 i 32 GB pamięci DDR5. Wszystkie opcje graficzne ustawiono na "Ultra", a DLSS 2 na "Jakość", co oznacza upscalowanie obrazu z rozdzielczości 1440p, a nie 1080p, jak w materiale NVIDII. Przy takiej konfiguracji osiągnięto średnio 176 FPS-ów, z 1% spadkami do 85 klatek i 0,2% spadkami do 40. Aktywowanie DLSS 3 zwiększyło średnią liczbę FPS-ów do 191. Mowa zatem o wzroście rzędu zaledwie 15 klatek. O podobną wartość zmieniła się liczba pokazująca spadki 1%, ale w przypadku spadków 0,2% nie odnotowano praktycznie żadnej różnicy. Te 2 FPS-y mogą być bowiem równie dobrze anomalią pomiarową.
Witchfire - twórcy zaprezentowali złożony system zaklęć. Polski tytuł pozwoli wcielić się w zabójczego maga
Samo Frame Generation nie daje zatem w Witchfire zadowalającego wzrostu wydajności. Co więcej, gra dalej ma problemy z krótkotrwałymi spadkami liczby FPS-ów. Z pewnością po technice NVIDII można oczekiwać więcej, choć oczywiście podane wartości są wystarczające do komfortowej rozgrywki. O wiele skuteczniejsze jest aktywowanie Super Resolution. Możliwe, że implementacja DLSS 3 doczeka się jeszcze znaczących usprawnień przed ostatecznym debiutem produkcji. Warto pamiętać, że Frame Generation obsługują tylko układy z rodziny GeForce RTX 4000, na których w pełni wystarczające do rozgrywki w Witchfire jest aktywowanie DLSS 2.
Powiązane publikacje

Max – filmowe i serialowe nowości VOD na 31 marca - 6 kwietnia 2025. Wśród premier Mission: Impossible i Egzorcyzmy Emily Rose
0
The Sinking City Remastered oficjalnie zapowiedziane. Gra trafi wkrótce na PC, PlayStation 5 oraz Xbox Series X|S
14
Kampania marketingowa GTA 6 rozpocznie się niedługo przed debiutem gry, co potwierdza prezes firmy Take Two
16
Netflix - filmowe i serialowe nowości VOD na 31 marca - 6 kwietnia 2025. Wśród premier Devil May Cry oraz Park Jurajski: Teoria chaosu
0