Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

NVIDIA DLSS 2.5.1 - nowa wersja techniki poprawia jakość obrazu i eliminuje migotanie tekstur

Kacper Szymanik | 23-01-2023 20:00 |

NVIDIA DLSS 2.5.1 - nowa wersja techniki poprawia jakość obrazu i eliminuje migotanie teksturPodczas CES 2023 NVIDIA zapowiedziała kolejne aktualizacje technik DLSS 2, DLSS 3 oraz DLAA. Usprawnienia mają być możliwe dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji (AI), co bezpośrednio poprawi obsługę silnika gry, a także ulepszy jakość statycznych elementów podczas szybkich ruchów kamery. Oficjalnie usprawnienia trafią najpierw do Cyberpunka 2077, Wiedźmina 3: Dziki Gon oraz Portala RTX, jednak gracze mogą sprawdzić nowość już dzisiaj.

W nowej wersji, oprócz wyeliminowania wymienionych problemów, znacznie lepiej prezentuje się także renderowanie roślinności w oddali, a krawędzie oraz drobne detale są stabilniejsze i mniej podatne na zniekształcenia.

NVIDIA DLSS 2.5.1 - nowa wersja techniki poprawia jakość obrazu i eliminuje migotanie tekstur [1]

Test wydajności Warhammer 40,000: Darktide na karcie graficznej GeForce RTX 3080 - Sprawdzamy ray tracing, DLSS, jakość obrazu

Serwis TechPowerUp odkrył, że nowe usprawnienia dedykowane technice NVIDIA DLSS Super Resolution zostały dodane w najnowszej wersji oznaczonej numerem 2.5.1. Dobrą wiadomością jest fakt, iż gracze nie muszą czekać na oficjalne aktualizacje. Wystarczy pobrać najnowszą wersję DLSS, a następnie wkleić plik nvngx_dlss.dll bezpośrednio do folderu z plikami gry. Niestety, nie wszystkie produkcje można w ten sposób zmodyfikować. Gry multiplayer, takie jak Battlefield 2042 albo Chivalry 2, zabezpieczone są przez program Easy Anti-Cheat, który nie pozwoli rozpocząć rozgrywki po wykryciu nieautoryzowanych zmian. 

NVIDIA DLSS 2.5.1 - nowa wersja techniki poprawia jakość obrazu i eliminuje migotanie tekstur [2]

Intel XeSS kontra NVIDIA DLSS - sprawdzamy techniki upscalingu obrazu w Shadow of the Tomb Raider oraz HITMAN 3

W starszych wersjach NVIDIA DLSS problemy pojawiały się, gdy oprócz samej techniki DLSS włączone było także dodatkowe wyostrzanie obrazu. Wersja 2.5.1 eliminuje ten problem, uniemożliwiając grze wykorzystanie filtrów wyostrzających. To szczególnie pomocne w produkcjach takich jak God of War lub Red Dead Redemption 2, które samowolnie wyostrzały obraz, mimo wyłączenia tej opcji w ustawieniach. Aby ponownie włączyć wyostrzanie, gracze będą teraz musieli skorzystać z panelu sterowników NVIDIA lub użyć dodatkowego oprogramowania oferującego podobne funkcje.

Porównanie jakości NVIDIA DLSS w wersji 2.4.0 z wersją 2.5.1 w trybie Ultra Performance

Test wydajności Marvel's Spider-Man Remastered PC - DLSS 3 na karcie graficznej NVIDIA GeForce RTX 4090

Mimo że next-genowy Wiedźmin 3: Dziki Gon nie oferuje szczególnie złożonej geometrii, wciąż możemy zaobserwować znaczące ulepszenia jakości obrazu. Na załączonym wyżej materiale wideo możemy zauważyć wszystkie problemy, jakie generowała technika NVIDIA DLSS 2.4.0, gdy uruchomiona została w trybie Ultra Performance - wszechobecne migoczące tekstury, problemy z aliasingiem oraz ghostingiem. W nowej wersji, oprócz wyeliminowania wymienionych problemów, znacznie lepiej prezentuje się także renderowanie roślinności w oddali, a krawędzie oraz drobne detale są stabilniejsze i mniej podatne na zniekształcenia. 

Źródło: TechPowerUp, NVIDIA
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 40

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.