NVIDIA DLSS 2.2 - usprawniona pod kątem jakości obrazu technika pojawiła się w grze Rainbow Six: Siege
Podczas targów Computex ujawniono kilka kolejnych gier, które otrzymają wsparcie dla techniki rekonstrukcji obrazu NVIDIA DLSS, opartej na algorytmach sztucznej inteligencji. Funkcja zmierza do coraz większej liczby wysokobudżetowych gier, stając się także coraz atrakcyjniejszą techniką dla graczy posiadających karty graficzne NVIDIA GeForce RTX. Wśród zapowiedzianych ostatnio gier są takie tytuły jak Red Dead Redemption 2, DOOM Eternal czy Rainbow Six: Siege. Ta ostatnia gra już jest dostępna z NVIDIA DLSS i przy okazji jej debiutu, w plikach gry doszukano się ciekawej informacji. Otóż z danych wynika, iż Rainbow Six: Siege ma zaimplementowaną funkcję DLSS w wersji 2.2. Co ciekawe, ostatnia zaprezentowana przez NVIDIĘ wersja Deep Learning Super Sampling ma numerację 2.1.
Rainbow Six: Siege to kolejna gra wspierająca technikę rekonstrukcji obrazu NVIDIA DLSS. W plikach gry pojawiły się natomiast odwołania do jej najnowszej i niezapowiedzianej jeszcze wersji 2.2.
NVIDIA DLSS 2.0, Ray Tracing, rdzenie RT i Tensor - wykorzystanie nowych technologii w laptopie ASUS ROG Strix SCAR 17
Plik, który bezpośrednio odwołuje się do funkcji NVIDIA DLSS nosi oznaczenie nvngx_dlss.dll. Został on dodany do Rainbow Six: Siege w ostatniej aktualizacji, wprowadzając tym samym wsparcie dla kart NVIDIA GeForce RTX. Co ciekawe, według oznaczenia omawianego pliku, mowa w tym wypadku o wersji 2.2, która nie została jeszcze oficjalnie ujawniona przez producenta. Ostatnio ujawnioną wersją jest DLSS 2.1, dostosowany przede wszystkim do rozdzielczości 8K. Co ciekawe niektórzy gracze już teraz zgłaszają, że wykorzystując nową wersję pliku nvngx_dlss.dll (DLSS 2.2) w zgodnych grach, są w stanie uzyskać nieco lepszą jakość obrazu oraz zmniejszoną ilość artefaktów w porównaniu do wcześniejszych wersji DLSS.
NVIDIA DLSS zostanie zaimplementowane w popularnym silniku Unity przed końcem 2021 roku. Będzie więcej gier z DLSS
Rainbow Six: Siege wykorzystuje API Vulkan i w przypadku tego konkretnego tytułu, NVIDIA deklaruje wzrost wydajności kart GeForce RTX o 50%, przy wyborze trybu Performance w rozdzielczości 4K. Tym samym nawet na najsłabszej karcie GeForce RTX 2060 możemy uzyskać wzrost wydajności ze średnio 74 FPS do 124 FPS. Dla GeForce RTX 2080 Ti jest to już ponad 220 FPS, a dla topowego GeForce RTX 3080 Ti - ponad 280 FPS. Wyniki robią zatem wrażenie. Jeśli gra rzeczywiście wykorzystuje usprawnioną, pod kątem jakości obrazu, wersję DLSS, to jesteśmy bardzo ciekawi jak ów DLSS 2.2 wypadnie w Red Dead Redemption 2 oraz DOOM Eternal.
Powiązane publikacje

AMD Radeon RX 9070 XT - modele z pamięciami GDDR6 od Samsunga są trochę wolniejsze od tych z modułami od SK hynix
296
NVIDIA GeForce RTX 5050 - nowe informacje o najsłabszym Blackwellu. VRAM i sekcja zasilania zdradzają możliwości karty
52
AMD Instinct MI400 z 432 GB pamięci HBM4 zadebiutuje w 2026 roku. AMD EPYC Verano z premierą w 2027 roku
32
AMD Instinct MI350X oraz Instinct MI355X oficjalnie zaprezentowane - Akceleratory oparte na architekturze CDNA 4
17