NVIDIA DLSS 2.2 - usprawniona pod kątem jakości obrazu technika pojawiła się w grze Rainbow Six: Siege
Podczas targów Computex ujawniono kilka kolejnych gier, które otrzymają wsparcie dla techniki rekonstrukcji obrazu NVIDIA DLSS, opartej na algorytmach sztucznej inteligencji. Funkcja zmierza do coraz większej liczby wysokobudżetowych gier, stając się także coraz atrakcyjniejszą techniką dla graczy posiadających karty graficzne NVIDIA GeForce RTX. Wśród zapowiedzianych ostatnio gier są takie tytuły jak Red Dead Redemption 2, DOOM Eternal czy Rainbow Six: Siege. Ta ostatnia gra już jest dostępna z NVIDIA DLSS i przy okazji jej debiutu, w plikach gry doszukano się ciekawej informacji. Otóż z danych wynika, iż Rainbow Six: Siege ma zaimplementowaną funkcję DLSS w wersji 2.2. Co ciekawe, ostatnia zaprezentowana przez NVIDIĘ wersja Deep Learning Super Sampling ma numerację 2.1.
Rainbow Six: Siege to kolejna gra wspierająca technikę rekonstrukcji obrazu NVIDIA DLSS. W plikach gry pojawiły się natomiast odwołania do jej najnowszej i niezapowiedzianej jeszcze wersji 2.2.
NVIDIA DLSS 2.0, Ray Tracing, rdzenie RT i Tensor - wykorzystanie nowych technologii w laptopie ASUS ROG Strix SCAR 17
Plik, który bezpośrednio odwołuje się do funkcji NVIDIA DLSS nosi oznaczenie nvngx_dlss.dll. Został on dodany do Rainbow Six: Siege w ostatniej aktualizacji, wprowadzając tym samym wsparcie dla kart NVIDIA GeForce RTX. Co ciekawe, według oznaczenia omawianego pliku, mowa w tym wypadku o wersji 2.2, która nie została jeszcze oficjalnie ujawniona przez producenta. Ostatnio ujawnioną wersją jest DLSS 2.1, dostosowany przede wszystkim do rozdzielczości 8K. Co ciekawe niektórzy gracze już teraz zgłaszają, że wykorzystując nową wersję pliku nvngx_dlss.dll (DLSS 2.2) w zgodnych grach, są w stanie uzyskać nieco lepszą jakość obrazu oraz zmniejszoną ilość artefaktów w porównaniu do wcześniejszych wersji DLSS.
NVIDIA DLSS zostanie zaimplementowane w popularnym silniku Unity przed końcem 2021 roku. Będzie więcej gier z DLSS
Rainbow Six: Siege wykorzystuje API Vulkan i w przypadku tego konkretnego tytułu, NVIDIA deklaruje wzrost wydajności kart GeForce RTX o 50%, przy wyborze trybu Performance w rozdzielczości 4K. Tym samym nawet na najsłabszej karcie GeForce RTX 2060 możemy uzyskać wzrost wydajności ze średnio 74 FPS do 124 FPS. Dla GeForce RTX 2080 Ti jest to już ponad 220 FPS, a dla topowego GeForce RTX 3080 Ti - ponad 280 FPS. Wyniki robią zatem wrażenie. Jeśli gra rzeczywiście wykorzystuje usprawnioną, pod kątem jakości obrazu, wersję DLSS, to jesteśmy bardzo ciekawi jak ów DLSS 2.2 wypadnie w Red Dead Redemption 2 oraz DOOM Eternal.
Powiązane publikacje
![NVIDIA GeForce RTX 3050 A - nowy wariant układu graficznego dla laptopów może wykorzystać okrojone rdzenie Ada Lovelace](/files/Image/m165/44308.png)
NVIDIA GeForce RTX 3050 A - nowy wariant układu graficznego dla laptopów może wykorzystać okrojone rdzenie Ada Lovelace
14![NVIDIA przygotowuje kartę graficzną TITAN bazującą na architekturze Blackwell. Ale czy ujrzy ona światło dzienne?](/files/Image/m165/44276.png)
NVIDIA przygotowuje kartę graficzną TITAN bazującą na architekturze Blackwell. Ale czy ujrzy ona światło dzienne?
44![NVIDIA B20 - trwają prace nad akceleratorem AI z rodziny Blackwell, który będzie mógł bez przeszkód zadebiutować w Chinach](/files/Image/m165/44265.png)
NVIDIA B20 - trwają prace nad akceleratorem AI z rodziny Blackwell, który będzie mógł bez przeszkód zadebiutować w Chinach
14![NVIDIA GeForce RTX 50 - układy mogą zadebiutować później niż sądzono. Mamy złe wieści dla niecierpliwych graczy i entuzjastów](/files/Image/m165/44263.png)
NVIDIA GeForce RTX 50 - układy mogą zadebiutować później niż sądzono. Mamy złe wieści dla niecierpliwych graczy i entuzjastów
63![AMD Radeon 880M - ASUS chwali się wydajnością układu RDNA 3.5 na tle Radeon 780M i GeForce RTX 3050 40 W](/files/Image/m165/44226.png)