NVIDIA DLSS 2.0 rozwija się i zostaje wprowadzona do gier wykorzystujących wirtualną rzeczywistość m.in. No Man's Sky
Bez wątpienia DLSS jest obecnie jedną ze sztandarowych technik, obok Ray Tracingu, które są promowane przez firmę NVIDIA. Producent poinformował, że już ponad 50 gier oferuje wsparcie dla techniki rekonstrukcji obrazu z wykorzystaniem algorytmów sztucznej inteligencji. Przypominamy, że DLSS jest zamkniętą funkcją, dostępną wyłącznie dla kart graficznych GeForce RTX, wyposażonych w dedykowane rdzenie Tensor. W tym miesiącu doczekaliśmy się już debiutu mocno usprawnionej wersji Metro Exodus Enhanced Edition, wspierającej m.in. omawiane DLSS 2.0. Teraz firma NVIDIA ujawnia kolejne tytuły z możliwością uruchomienia DLSS 2.0. Jedną z większych niespodzianek jest ujawnienie pierwszych gier wykorzystujących VR (wirtualną rzeczywistość), gdzie będzie można wykorzystać DLSS 2.0.
NVIDIA poinformowała o implementacji DLSS 2.0 do pierwszych gier wykorzystujących wirtualną rzeczywistość. Mowa o tytułach No Man's Sky, Wrench oraz Into The Radius. Ponadto nowe sterowniki graficzne wprowadzają optymalizację dla debiutującego na PC Days Gone.
NVIDIA DLSS wydane jako wtyczka do Unreal Engine 4. Powinno być więcej gier z obsługą techniki poprawiającej wydajność
NVIDIA poinformowała o dziewięciu kolejnych grach, które w tym miesiącu otrzymają aktualizację dodającą wsparcie dla techniki rekonstrukcji obrazu, znanej szerzej jako DLSS 2.0. Jeden z tytułów - Metro Exodus Enhanced Edition - już zadebiutował. Pozostałe gry to: Amid Evil, Aron's Adventure, Everspace 2, No Man's Sky, Redout: Space Assault, Scavengers, Wrench oraz Into the Radius. W większości mamy do czynienia z mniejszymi grami, jednak trzy z prezentowanych tytułów odznaczają się implementacją wirtualnej rzeczywistości. Mowa o No Man's Sky, Wrench oraz Into the Radius. Będą to pierwsze gry, które w trybie VR umożliwią włączenie DLSS 2.0, znacząco poprawiającego wydajność przy założonych goglach rzeczywistości wirtualnej. To kolejny krok w promowaniu nowej techniki i możemy liczyć, że w kolejnych miesiącach kolejne gry VR otrzymają podobne wsparcie.
NVIDIA DLSS 2.1 z trybem Ultra Performance dla 8K i obsługą VR
Przy No Man's Sky, NVIDIA podkreśla iż aktywacja DLSS 2.0 w trybie wirtualnej rzeczywistości, umożliwi podwojenie liczby klatek na sekundę przy ustawieniach graficznych ultra. Dzięki temu gracze na goglach Oculus Quest 2 będą mogli grać przy zachowaniu płynnych 90 klatek na sekundę. Mowa o wykorzystaniu w tym wypadku karty graficznej NVIDIA GeForce RTX 3080. W standardowym trybie gry, bez VR, także możemy liczyć na solidny wzrost wydajności. Dotyczy to zarówno rozdzielczości Quad HD (DLSS Quality - Jakość) jak również 4K Ultra HD (DLSS Performance - Wydajność). Ponadto udostępnione dzisiaj sterowniki Game Ready 466.47 oferują pełne wsparcie i optymalizacje dla debiutującej na PC gry Days Gone.
Powiązane publikacje

Handel nieoficjalnymi kartami graficznymi NVIDII przybrał na sile. Producent stara się ukrócić cały proceder
24
3DMark wzbogacił się o test wydajności z wykorzystaniem techniki AMD FSR 2
17
NVIDIA GeForce RTX 4070 - pojawiły się wiarygodne informacje na temat cen. Będzie taniej niż przewidywano, ale wciąż drogo
64
Cyberpunk 2077 z Path Tracingiem ma działać dobrze na wszystkich kartach graficznych NVIDIA GeForce RTX 4000
63