Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

NVIDIA udostępniła zaawansowane demo technologiczne Zorah, wykorzystujące renderowanie neuronowe i silnik Unreal Engine

Mateusz Szlęzak | 18-04-2025 16:00 |

NVIDIA udostępniła zaawansowane demo technologiczne Zorah, wykorzystujące renderowanie neuronowe i silnik Unreal EngineSceny wyrenderowane na bazie dema technologicznego NVIDIA Zorah od dłuższego czasu pojawiały się w materiałach promocyjnych kart graficznych GeForce RTX 5000 z rodziny Blackwell. Teraz jednak możemy przyjrzeć się im w pełnej krasie - amerykańska firma udostępniła całe demo do pobrania za darmo. Trzeba przyznać, że oprawa wizualna robi ogromne wrażenie, a grafika komputerowa coraz śmielej zbliża się do fotorealizmu.

NVIDIA udostępniła do pobrania zaawansowane demo technologiczne Zorah, które wykorzystuje techniki renderowania neuronowego, Mega Geometry i możliwości silnika graficznego Unreal Engine 5.

NVIDIA udostępniła zaawansowane demo technologiczne Zorah, wykorzystujące renderowanie neuronowe i silnik Unreal Engine [1]

Test karty graficznej MSI GeForce RTX 5060 Ti Gaming 16 GB - Więcej pamięci graficznej, jednak czy proporcjonalnie do wydajności?

Demo technologiczne NVIDIA Zorah zostało stworzone z myślą o zaprezentowaniu pełnego potencjału architektury Blackwell, w tym kart graficznych z serii GeForce RTX 5000. Projekt zajmuje 108 GB i zawiera scenę zbudowaną z 500 milionów trójkątów, ponad 30 tysięcy materiałów, 2 tysiące świateł cząsteczkowych oraz 1500 tekstur. Tak skomplikowana scena bez użycia technik renderowania neuronowego, a więc: RTX Texture Filter, RTX Neural Shaders, Neural Materials, Neural Texture Compression, Character Rendering, Neural Faces, Neural Hair oraz Mega Geometry i techniki DLSS 4 z  generatorem klatek MFG, nie byłaby możliwa do płynnego uruchomienia nawet na wysoko wydajnych układach graficznych.

NVIDIA udostępniła zaawansowane demo technologiczne Zorah, wykorzystujące renderowanie neuronowe i silnik Unreal Engine [2]

Pakiet NVIDIA PhysX i biblioteka Flow stały się w pełni otwarto-źródłowe. Posunięcie firmy otwiera nowe możliwości

Trzeba przyznać, że oprawa wizualna robi ogromne wrażenie, a grafika komputerowa coraz śmielej zbliża się do fotorealizmu. Demo pokazuje również, jakiej jakości oprawy możemy spodziewać się w nadchodzących produkcjach na przestrzeni najbliższych dwóch lat, jak chociażby w przypadku Wiedźmina 4. Jeśli chcielibyście zobaczyć Zorah na własnym sprzęcie, demo można pobrać STĄD (uwaga: kliknięcie od razu uruchamia pobieranie). Do jego uruchomienia wymagany jest również silnik Unreal Engine 5, dostępny w Epic Games Store.

Źródło: NVIDIA
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 71

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.