NVIDIA Adaptive Sync tylko na kartach rodziny Pascal i Turing
Podczas konferencji w Las Vegas, CEO firmy NVIDIA, Jensen Huang nieoczekiwanie zapowiedział wprowadzenie G-Sync do innych monitorów dzięki oficjalnemu wsparciu dla technologii Adapitve-Sync, a więc i FreeSync. Ta informacja ucieszyła początkowo wiele osób. Niestety, okazało się, że grono szczęśliwców będzie mniejsze. Zieloni poinformowali ostatnio, że poprzez przyjęcie otwartego standardu VRR VESA (Adaptive Sync, na którym opiera się FreeSync), NVIDIA będzie teraz dodawać obsługę monitorów, które zwykle obsługują tylko FreeSync. Ostatnio wydane sterowniki do GPU NVIDIA obsługują już wspomnianą technologię. Okazuje się jednak, ze jest jedno, poważne "ale". NVIDIA wspiera VRR, oczywiście, ale tylko na swoich najnowszych kartach. Posiadacze starszych układów, nawet tych silniejszych, nie skorzystają z dobrodziejstw tego rozwiązania.
NVIDIA wydała już najnowszy sterownik dla swoich kart graficznych, a wraz z nim pojawiła się zapowiadana już wcześniej wcześniej technologia FreeSync
NVIDIA podawała już wcześniej, że obsługa monitorów FreeSync jest ograniczona do układów GPU Turinga i Pascal. Sformułowanie było trochę niejednoznaczne, a wiele osób miało nadzieję, że firma ostatecznie doda wsparcie dla serii 900. Internauci dopytywali o to na oficjalnym forum NVIDIA. Ich nadzieje zostały ostatecznie rozwiane przez Manuela Guzmana, który jest odpowiedzialny za obsługę klienta NVIDIA. Jest także aktywny na forach jako ManuelG. Potwierdził on, że co ma układy GPU Maxwell lub starsze, nie będą obsługiwane. A to właśnie oznacza, że ani GeForce GTX 980 Ti, ani żadna inna słabsza jednostka nie będzie wspierać FreeSync.
Monitory z FreeSync otrzymają wsparcie dla techniki NVIDIA G-Sync
NVIDIA wydała już najnowszy sterownik dla swoich kart graficznych, a wraz z nim pojawiła się zapowiadana już wcześniej wcześniej technologia FreeSync, która w tym przypadku okazał się wsparciem dla technologii Variable Refresh Rate (VRR). Jest to praktycznie to samo rozwiązanie co FreeSync, ale utworzone dla interfejsu HDMI 2.1 przez HDMI Organization. VRR to zmienne odświeżanie ekranu, mające wyeliminować problem rwania obrazu i tak zwanego stutteringu w grach. Nowy sterownik GeForce - wersja 417.71 jest już dostępny do pobrania.
Powiązane publikacje
![NVIDIA GeForce RTX 3050 A - nowy wariant układu graficznego dla laptopów może wykorzystać okrojone rdzenie Ada Lovelace](/files/Image/m165/44308.png)
NVIDIA GeForce RTX 3050 A - nowy wariant układu graficznego dla laptopów może wykorzystać okrojone rdzenie Ada Lovelace
14![NVIDIA przygotowuje kartę graficzną TITAN bazującą na architekturze Blackwell. Ale czy ujrzy ona światło dzienne?](/files/Image/m165/44276.png)
NVIDIA przygotowuje kartę graficzną TITAN bazującą na architekturze Blackwell. Ale czy ujrzy ona światło dzienne?
44![NVIDIA B20 - trwają prace nad akceleratorem AI z rodziny Blackwell, który będzie mógł bez przeszkód zadebiutować w Chinach](/files/Image/m165/44265.png)
NVIDIA B20 - trwają prace nad akceleratorem AI z rodziny Blackwell, który będzie mógł bez przeszkód zadebiutować w Chinach
14![NVIDIA GeForce RTX 50 - układy mogą zadebiutować później niż sądzono. Mamy złe wieści dla niecierpliwych graczy i entuzjastów](/files/Image/m165/44263.png)
NVIDIA GeForce RTX 50 - układy mogą zadebiutować później niż sądzono. Mamy złe wieści dla niecierpliwych graczy i entuzjastów
63![AMD Radeon 880M - ASUS chwali się wydajnością układu RDNA 3.5 na tle Radeon 780M i GeForce RTX 3050 40 W](/files/Image/m165/44226.png)