Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

NVIDIA Ada Lovelace - charakterystyka rdzeni RT 3. generacji oraz omówienie technologii Omniverse RTX Remix

Damian Marusiak | 20-09-2022 19:45 |

NVIDIA Ada Lovelace - charakterystyka rdzeni RT 3. generacji oraz omówienie technologii Omniverse RTX RemixW naszych poprzednich materiałach dotyczących prezentacji GeForce Beyond, skupiliśmy się na specyfikacji kart graficznych GeForce RTX 4090, GeForce RTX 4080 16 GB oraz GeForce RTX 4080 12 GB. Ponadto omówiliśmy już dokładniej technikę DLSS 3, która jest niemal rewolucją względem dotychczasowych wersji tego rozwiązania. Nowe karty to jednak także nowa architektura, w tym wypadku Ada Lovelace. Wprowadza one nowe rdzenie RT 3. generacji. Czym się różnią względem dotychczasowych rdzeni?

Architektura NVIDIA Ada Lovelace to nie tylko wyższa wydajność w rasteryzacji czy wprowadzenie DLSS 3, ale także przebudowane rdzenie RT 3. generacji. Podczas pokazu pokazano dodatkowo Omniverse RTX Remix, który wielu starszym grom może dać nowe życie.

NVIDIA Ada Lovelace - charakterystyka rdzeni RT 3. generacji oraz omówienie technologii Omniverse RTX Remix [nc1]

NVIDIA DLSS 3 - z nowej wersji techniki AI skorzystają wyłącznie posiadacze kart GeForce RTX 4000. Znamy polskie ceny kart

Dzisiejsza prezentacja dobitnie pokazała, że NVIDIA będzie coraz mocniej napierać na implementację Ray Tracingu. Nowe karty oferują zauważalnie wyższą wydajność w środowisku RT, a jest to możliwe dzięki implementacji rdzeni RT 3. generacji. Czym się różnią względem 2. generacji z architektury Ampere? Zostały przeprojektowane w celu uzyskania dwukrotnie wyższej przepustowości w zakresie obliczeń przecięcia promienia z trójkątem. Oprócz tego w rdzeniach RT 3. generacji znajdziemy dwie zupełnie nowe jednostki obliczeniowe. Zaimplementowano siatki DMM (Displaced Micro-Meshes), które są w stanie 10-krotnie szybciej stworzyć strukturę BVH Ray Tracingu, jednocześnie wykorzystując w tym celu 20-krotnie mniej pamięci graficznej. Siatki DMM to nowe prymitywy, reprezentujące uporządkowaną siatkę mikrotrójkątów, którą rdzenie RT trzeciej generacji przetwarzają natywnie, zmniejszając wymagania dotyczące przechowywania i przetwarzania danych w porównaniu z poprzednią generacją, gdy renderowanie złożonych geometrii następowało przy użyciu tylko podstawowych trójkątów.

NVIDIA Ada Lovelace - charakterystyka rdzeni RT 3. generacji oraz omówienie technologii Omniverse RTX Remix [nc1]

NVIDIA GeForce RTX 4090 oraz GeForce RTX 4080 - prezentacja kart graficznych nowej generacji. Specyfikacja, cena i wydajność

Drugi dodany element w rdzeniach RT 3. generacji to silnik Opacity Micromap, optymalizujący śledzenie promieni dzięki kodowaniu z wyprzedzeniem danych o szczegółach gry bezpośrednio na obiekty świata w silniku gry. Rdzenie RT trzeciej generacji, obecne w układach GPU Ada, wykorzystują maski nieprzezroczystości do przypisania stanu elementom, które mogą być nieprzezroczyste, przezroczyste lub nieznane. Dzięki wprowadzeniu charakterystyki śledzenia promieni do półprzezroczystych obiektów o nieregularnych kształtach do maski nieprzezroczystości, rdzenie RT trzeciej generacji renderują te złożone obiekty szybciej, zwiększając wydajność w grach.

NVIDIA Ada Lovelace - charakterystyka rdzeni RT 3. generacji oraz omówienie technologii Omniverse RTX Remix [nc1]

Podczas prezentacji GeForce Beyond zaprezentowano także technikę zwaną RTX Remix. Jej celem jest modowanie starszych gier, wykorzystujących takie biblioteki jak DirectX 8 czy DirectX 9, by łatwiej było do nich dodawać Ray Tracing. Podczas pokazu pokazano chociażby przykład Portala - platformówki z łamigłówkami od Valve czy The Elder Scrolls III: Morrowind. Ten ostatni zwłaszcza zrobił na pokazie całkiem niezłą robotę. RTX Remix jest nową funkcją dodaną do platformy NVIDIA Omniverse, a jedną z kluczowych możliwości jest przechwytywanie tekstur, geometrię obiektów a nawet całe oświetlenie scen dzięki specjalnie przygotowane środowisko o nazwie RTX Remix Runtime. Wszystkie wspomniane assety z takiej gry są wrzucone do pliku USD (Universal Scene Description), który jest składową platformy Omniverse. Tam RTX Remix rozkłada poszczególne modele i tekstury, a następnie wykorzystuje sztuczną inteligencję do znaczącej poprawy wyglądu tychże elementów, jednocześnie implementując także Ray Tracing. Poniżej prezentujemy jeden z takich przykładów modyfikacji z pomocą RTX Remix, inne z kolei znajdują się na stronie NVIDII. Warto dodać, że zaprezentowany na konferencji Portal, to nie żadna nowa wersja gry od Valve, tylko zmodyfikowany oryginał z pomocą RTX Remix.

NVIDIA Ada Lovelace - charakterystyka rdzeni RT 3. generacji oraz omówienie technologii Omniverse RTX Remix [nc1]

NVIDIA Ada Lovelace - charakterystyka rdzeni RT 3. generacji oraz omówienie technologii Omniverse RTX Remix [nc1]

The Elder Scrolls III: Morrowind - Ray Tracing OFF vs Ray Tracing ON (Omniverse RTX Remix)

NVIDIA Ada Lovelace - charakterystyka rdzeni RT 3. generacji oraz omówienie technologii Omniverse RTX Remix [nc2]
NVIDIA Ada Lovelace - charakterystyka rdzeni RT 3. generacji oraz omówienie technologii Omniverse RTX Remix [nc1]

Źródło: NVIDIA
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 47

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.