Nowy BioShock oficjalnie powstaje! Tworzy go nowe studio 2K
Rozłąka graczy z serią BioShock trwa już sześć lat. Ostatnią częścią tej serii łączącej grę FPS z RPG był Infinite, który wyszedł pod koniec poprzedniej generacji konsol. Szalenie ambitny, ale ze strasznie wieloma wyciętymi elementami, Infinite doprowadził do upadku studia Irrational Games. Rok po wydaniu gry skurczyło się ono z niemal stu osób do zaledwie piętnastu. Osobiście miałem tę odsłonę BioShocka za rozczarowanie generacji (pomimo, że średnia na Metacritic przekraczała 90%). Gra ta sprzedała się w ostatecznie w nakładzie 11 milionów egzemplarzy (najlepiej w serii), a mimo to 2K uznało ją za finansowe rozczarowanie rok po wydaniu. Od jakiegoś jednak czasu wiele wskazywało na to, że seria ta będzie kontynuowana i teraz dowiedzieliśmy się tego oficjalnie.
Wiemy już, że powstanie nowa gra z serii BioShock, a za jej produkcje odpowiedzialne jest nowe studio Cloud Chamber z producentką serii XCOM i Civilization na czele.
2K Games powołało do życia nowe studio o nazwie Cloud Chamber. Składa się ono z dwóch ekip, jednej z San Francisco, a drugiej z Montrealu. To właśnie ono zajmie się tworzeniem nowej gry z serii BioShock, a z zapowiedzi 2K można wywnioskować, że ma dopiero zacząć się pre-produkcja, gdyż Cloud Chamber ma zajmować się nową odsłoną BioShocka przez "najbliższych kilka lat". Póki co wygląda na to, że 2K bardziej zapowiedziało Cloud Chamber jako nowe studio aniżeli nadchodzący tytuł z serii BioShock. W tym momencie nie otrzymaliśmy zbytnio szczegółowych informacji, zwiastuna, grafik koncepcyjnych ani niczego w tym rodzaju.
Recenzja Bioshock: Infinite - Miasto grzechu w chmurach
Szef 2K Games David Ismailer wspomniał, że BioShock jest jedną z najbardziej ukochanych i uznanych przez krytyków serii w zeszłej generacji konsol. Podkreślił zarazem, w dość marketingowym języku, że bardzo ciekawi go, w jaki sposób nowa odsłona rozwinie narrację i system rozgrywki. Na czele Cloud Chamber będzie stała weteranka Kelley Gilmore, która jest producentką ze studia Firaxis, mającą w swoim CV takie tytuły, jak XCOM: Enemy Unknown i Within oraz XCOM 2, jak również Civilization: Revolution 1 i 2, a także Civilization V i VI. Oczekiwania, jakie stoją przed Cloud Chamber są ogromne, a ich tytuł niewątpliwie trafi już na nową generację konsol, a więc powinien być przygotowywany pod najnowsze technologie.
Powiązane publikacje

F1 25 - Najnowsza wyścigowa produkcja od Codemasters będzie kolejną grą z zaimplementowanym Path Tracingiem na PC
26
Microsoft Gaming Copilot zaoferuje graczom podpowiedzi w czasie rzeczywistym i ułatwi zarządzanie biblioteką
10
Cronos: The New Dawn - Bloober Team z pierwszą prezentacją rozgrywki w swoim nowym projekcie
6
Dune: Awakening - długi i nieco rozczarowujący pokaz skupiony na walce w grze. Data premiery została przesunięta
22