Nowości w usłudze Gmail. Nowe przydatne funkcje już niebawem
Usługa jaką jest poczta e-mail od Google, już wkrótce zmieni swój wygląd. Firma planuje przeprojektować interfejs, który znamy z codziennego użytkowania na komputerach. Nowy wygląd Gmaila przyniesie również nowe funkcje, a także bardzo oczekiwaną przez użytkowników obsługę offline. Ten świeży i przejrzysty wygląd Gmaila ma zostać wdrożony dla wszystkich użytkowników - zarówno prywatnych, jak i korporacyjnych. Serwis The Verge dotarł do screenów przedstawiających nowy wygląd usługi, dzięki czemu wiemy jakich zmian możemy się spodziewać. Nie są one kolosalne pod względem graficznym, jednak niosą za sobą długo oczekiwane ułatwienia, o których przeczytacie poniżej.
W najbliższych tygodniach pojawi się nowy interfejs Gmaila. Będzie to póki co wersja early access, ale skorzystają z niej zarówno regularni użytkownicy, jak i abonenci G Suite.
Google będzie w końcu blokować smartfony bez certyfikacji
Zgodnie z wiadomością e-mail, którą wysłał Google do administratorów G Suite, nowy interfejs przeglądarkowy Gmaila będzie zawierał chociażby tzw. moduły Inteligentnej Odpowiedzi czy Odkładania Powiadomień. Mimo że w ciągu ostatnich tygodni w Internecie chodziły plotki także o zmianach wizualnych, to w wiadomości tej nie znaleziono jednak niczego, co wskazywałoby również na odświeżenie szaty graficznej. Niedawno Google przerobiło przeglądarkową wersję Kalendarza. Nowy projekt objął nowe ikony, kolory i pola zdarzeń, dzięki czemu wersja przeglądarkowa wygląda dziś podobnie do komórkowej aplikacji Kalendarz. Wielu oczekiwało więc, że nadchodzący interfejs Gmaila także wyglądem przypominać będzie ten, znany nam z mobilnej aplikacji. Przypomnijmy, że ostatnim razem, kiedy Gmail otrzymał nowy wygląd (2014), firma wprowadziła osobną aplikację o nazwie Inbox, która oferowała dodatkowe funkcje i narzędzia, tym razem ma być nie inaczej. Jednak o ile z e-maili do abonentów G-Suite niewiele można było wyłowić, o tyle z pomocą przyszedł serwis The Verge, który dotarł do screenów nowego Gmaila, który już teraz testowany jest w obrębie Google i firm partnerskich. Jak można było się spodziewać, zmiany są subtelne i idące właśnie w kierunku wersji mobilnej.
Aktualizacja Google Play: audiobooki prawie jak w Audible
Dzięki The Verge uzyskaliśmy także dużo więcej informacji na temat rzeczonych funkcji. Inteligentne Odpowiedzi będą więc wprowadzone do wersji przeglądarkowej i działać będą podobnie jak sugestie szybkich odpowiedzi na wersji mobilnej. Otóż Gmail po przeanalizowaniu wiadomości, pozwoli jednym kliknięciem odesłać odpowiedź potwierdzającą, negatywną lub prośbę o szczegóły. Nowa funkcja Odkładania Powiadomień, umożliwi tymczasowe usuwanie wiadomości e-mail ze skrzynki odbiorczej na określony czas, dzięki czemu można będzie zająć się nimi w momencie, gdy będziemy na to gotowi (dla sceptyków tego rozwiązania dodam, że nie wiem jak Wy, ale w momencie gdy w pewnym przedziale dnia przychodzą do Was dziesiątki wiadomości, nie zawsze sposób na wszystkie odpowiedzieć, a wystarczy je odczytać, by czcionka straciła wytłuszczenie, a tym samym wiadomość poszła w zapomnienie). Od teraz więc ustawimy godzinne przypomnienie dla każdego wybranego maila z osobna i o niczym (oby) już nie zapomnimy. W wygląd Gmaila zaimplementowano również boczny pasek z opcją korzystania z kalendarza Google, aplikacji do robienia notatek lub obsługi zadań. Jest to prawdopodobnie najbardziej przydatny element przeprojektowania, który ułatwi zaplanowanie spotkań lub znalezienie wolnego terminu, odpowiadając równocześnie na wiadomość e-mail. Swoją drogą wreszcie upodobni to Gmaila do programów takich jak Microsoft Outlook czy Mozilla Thunderbird. Podoba się? No to czekamy - jak zapewnia Google - nie dłużej niż kilka tygodni.
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57