Nowe konsole będą zgodne z DirectX 11
Obecna generacja konsol Microsoft, Nintendo i Sony wciąż trzyma się w doskonałej kondycji, bijąc kolejne rekordy sprzedanych egzemplarzy gier. Tytułów na wszystkie platformy przybywa z każdym miesiącem i są coraz ładniejsze (wyłączając Wii), ale w pewnym monecie sprzęt powie wyraźne „stop”. O ile PlayStation 3 zdaniem ekspertów jeszcze daleko do granicy możliwości, tak Xbox 360 już powoli się do niej zbliża. I chociaż producenci nawet wstępnie nie zapowiedzieli kiedy należy spodziewać się następców ich konsol, coraz więcej plotek i spekulacji zaczyna krążyć po internecie. Prawdopodobną, aczkolwiek tylko przybliżoną datą debiutu ósmej generacji konsol, jest koniec 2012 roku. Konkretów oczywiście brak - wiadomo jedynie, że wielka trójka (Microsoft, Sony i Nintendo) zamierza iść w stronę DirectX 11 oraz teselacji. Teselacja, czyli największy as w rękawie DirectX 11, pozwala nadawać obiektom geometrycznym bardziej realistyczny kształt, jednocześnie „rozsądnie” (szczególnie w Metro 2033) korzystając z zasobów sprzętowych. Generalnie, skok jakościowy grafiki w next-genach powinien być ogromny...
Jest także więcej niż prawdopodobne, że następcy Wii, PlayStation 3 i Xbox 360 zbudowani zostaną na podzespołach wykonanych w 22 nm procesie technologicznym. Dzięki temu szacuje się, iż układy graficzne nowych konsol mogą zawierać nawet 12 miliardów tranzystorów. Pozwoli to upchnąć do środka naprawdę wydajne komponenty na czym skorzysta też rynek PC - wszak wielu właścicieli blaszaków uważa, że konsole hamują rozwój technologiczny dzisiejszych gier.
Żródło: Fudzilla