Nowa forma reklam w grach mobilnych - reklamy głosowe jako tło
Reklamy towarzyszą nam od początków mediów i wydaje się, że z roku na rok są coraz bardziej natarczywe, a mimo iż reklamodawców i wydawców obejmują pewne ograniczenia (np. czas transmisji), to nie można pozbyć się wrażenia, że bloki reklamowe wypełniają większy czas antenowy, niż inne materiały telewizyjne. Nic więc dziwnego, że reklamy pojawiły się także jako przerywniki na platformie YouTube czy w grach mobilnych typu free to play. Są one po to, abyśmy mogli np. pozyskać jakieś elementy w grze zamiast płacić za nie prawdziwe pieniądze w mikrotransakcjach. Powiedzieć, że są denerwujące, to jak nie powiedzieć nic, a więc reklamodawcy pracują nad nieco innym rozwiązaniem.
Obecnie testuje się nową formę reklam w grach mobilnych. Mowa o reklamach głosowych. Czy reklamy nasuwające na myśl rozwiązania radiowe wyprą niebawem klasyczne przerywniki?
TOP 10 gier sportowych. W co warto zagrać na smartfonie?
Nikt nie lubi reklam, ale wydaje się, że to najlepszy środek by ostatecznie zadowolić wszystkie ze stron. Gracze mogą dzięki nim grać nic nie płacąc, a programiści mogą zarabiać na swoich grach. Wszyscy zdają sobie jednak sprawę, jak denerwujące są tego typu przerywniki w grach, dlatego obecnie na niewielką skalę, ale jednak, testuje się inną formę reklam w grach mobilnych. Mowa o reklamach głosowych. Pierwszymi testerami są gracze w Wielkiej Brytanii.
TOP 10 mobilnych gier wyścigowych – w co warto zagrać?
Jak to wygląda? Ano tak, że zamiast klasycznej reklamy audiowizualnej, podczas gry odcinane jest tło muzyczne produkcji i następuje reklama głosowa, niczym w radio. Takie rozwiązanie możliwe jest między innymi dzięki usłudze AudioMob. Jak szacują twórcy wspomnianej platformy, dzięki nowej formie reklam głosowych, twórcy będą mogli wzmocnić potencjał przychodów nawet o 250%. Rozwiązanie takie może oczywiście nie być najlepszym pomysłem dla gier fabularnych, ale przy klasycznych "klikaczach" powinno się sprawdzić.
Powiązane publikacje

Smartfony iPhone 17 Pro i Pro Max jednak bez antyrefleksyjnej powłoki ekranu. Flagowce Samsunga nadal pozostaną wyjątkowe
22
Premiera smartfona CMF Phone 2 Pro oraz słuchawek CMF Buds 2, Buds 2 Plus i Buds 2a. Opłacalność przede wszystkim
3
OnePlus 13T - premiera wyczekiwanego flagowca. Na pokładzie Snapdragon 8 Elite, 6,3-calowy ekran i bateria 6260 mAh
20
Premiera smartfonów Motorola razr 60 ultra, razr 60, edge 60 pro i edge 60. Ciekawe wykończenie, Android 15 i moto ai na pokładzie
10