Nintendo Switch dominuje na rynku w USA. Wyprzedza nawet PS4
Nintendo Switch od momentu premiery cieszy się bardzo dobrą sprzedażą. Na przykład od samego początku sprzedawał się w Japonii lepiej od PS4. Popyt na Switcha w Kraju Kwitnącej Wiśni był tak duży, że z końcem ubiegłego roku konsola ta wyprzedziła produkt Sony, który był tam w sprzedaży od lutego 2014. Pozytywne trendy Nintendo trwają po dziś dzień na całym świecie. W grudniu 2018 sprzęt japońskiej firmy był częściej kupowany w USA niż PS4 i Xbox One razem wzięte. Minęły już ponad 2 lata od czasu debiutu Switcha, a nie zapowiada się na to, by jego sprzedaż miała spowolnić. Właśnie napłynęły najnowsze wyniki ze Stanów Zjednoczonych, które podtrzymują status quo Nintendo.
Nintendo Switch jest najlepiej sprzedającą się konsolą w tym (i ubiegłym) roku w USA i w marcu podtrzymuję tę passę. Jeden z analityków NPD uważa, że ten trend utrzyma się jeszcze przez długi czas.
W marcu, po raz kolejny w USA konsumenci najchętniej sięgali po Nintendo Switch. Konsola Nintendo sprzedaje się w nakładzie przewyższającym swoich rywali od początku 2019 (tak ilościowo, jak i w przeliczeniu na dolary). Matt Piscatella, analityk NPD, jest zdania, że Switch nie straci w tym roku swojego impetu. Z drugiej strony warto odnotować, że rynek jako całość odnotował 13% spadek rok do roku, gdzie wydatki na sprzęt konsolowy sięgnęły 759 milionów USD. Jeśli chodzi o software, to w marcowym Top 20 w USA znalazło się aż 5 produkcji Nintendo. Były to: Super Smash Bros. Ultimate, Yoshi’s Crafted World, Mario Kart 8, New Super Mario Bros. U Deluxe oraz The Legend of Zelda: Breath of the Wild.
Nintendo Switch Lite: Tańszy Switch prawdopodobnie w czerwcu
Smash, pomimo grudniowej premiery, pojawił się w pierwszej piątce bestsellerów – wyżej tylko plasowały się Devil May Cry 5, MLB 19: The Show, Sekiro: Shadows Die Twice oraz The Division 2. NPD nie mierzy dokładnej liczby sprzedanych sztuk konsol, ale takie informacje podał analityk Daniel Ahmad w odniesieniu do rynku globalnego. Na całym świecie w pierwszym kwartale 2019 rozeszło się 2,46 milionów Switchów. Łączna sprzedaż wynosi 34,74 mln sztuk. Jeśli chodzi o gry, to sprzedano w tym samym okresie bieżącego roku sprzedano 23,91 mln kopii, a od momentu premiery - 187,52 mln. Być może wraz z zapowiedziami tańszej, mobilnej wersji Switcha, a także nowszej (prawdopodobnie tańszej w produkcji) iteracji, Nintendo będzie mogło podtrzymać świetną passę na rynku, a przy okazji zwiększyć zyski z każdego sprzedanego egzemplarza.