Nintendo 3DS bez układu NVidia Tegra
Plotki krążące po internecie, znalazły nareszcie potwierdzenie w faktach. Nintendo, japoński potentat rynku konsol, zrezygnował z wykorzystania chipu NVidia Tegra w swojej najnowszej przenośnej konsoli - Nintendo 3DS. Miejsce Tegry zajmie natomiast Pica200 opracowana przez firmę Digital Media Professionals. Układ zapewnia nie tylko wsparcie dla bibliotek OpenGL ES 1.1, ale również wszystkich funkcji tego API takich jak: blinearne filtrowanie tekstur oraz pełnoekranowy antyaliasing (x2). Producent chwali się także technologią DMP MAESTRO, która pozwala uzyskać bardziej realistyczne efekty graficzne w tym: cienie, smugi światła i dym. Nintendo nie podało oficjalnego powodu dlaczego odrzuciło układ NVidii, będącego przez długi czas zdecydowanym faworytem w wyścigu o wykorzystanie w 3DS (konsola będzie wspierała wyświetlanie obrazu w 3D). Oczywiście, rodzime rozwiązania Japończyków niczym nie ustępują amerykańskim, o czym możecie przekonać się oglądając filmik zamieszczony w rozwinięciu. Tak czy owak, NVidia już zapewne liczy straty.
Źródło: Tomsguide
Powiązane publikacje

Commandos: Origins - nowy gameplay zbliżającego się prequela kultowej serii. Powrót do korzeni
13
Silent Hill f oficjalnie zaprezentowany. Survival horror zmierza na PC, PlayStation 5 oraz Xbox Series X|S
23
Warhammer 40,000: Space Marine 3 - twórcy zaskoczyli i zapowiedzieli kontynuację bardzo udanej części
11
Kingdom Come: Deliverance 2 - Warhorse wprowadza ogromną aktualizację 1.2. Oto pełna rozpiska zmian
55