Nintendo 3DS bez układu NVidia Tegra
Plotki krążące po internecie, znalazły nareszcie potwierdzenie w faktach. Nintendo, japoński potentat rynku konsol, zrezygnował z wykorzystania chipu NVidia Tegra w swojej najnowszej przenośnej konsoli - Nintendo 3DS. Miejsce Tegry zajmie natomiast Pica200 opracowana przez firmę Digital Media Professionals. Układ zapewnia nie tylko wsparcie dla bibliotek OpenGL ES 1.1, ale również wszystkich funkcji tego API takich jak: blinearne filtrowanie tekstur oraz pełnoekranowy antyaliasing (x2). Producent chwali się także technologią DMP MAESTRO, która pozwala uzyskać bardziej realistyczne efekty graficzne w tym: cienie, smugi światła i dym. Nintendo nie podało oficjalnego powodu dlaczego odrzuciło układ NVidii, będącego przez długi czas zdecydowanym faworytem w wyścigu o wykorzystanie w 3DS (konsola będzie wspierała wyświetlanie obrazu w 3D). Oczywiście, rodzime rozwiązania Japończyków niczym nie ustępują amerykańskim, o czym możecie przekonać się oglądając filmik zamieszczony w rozwinięciu. Tak czy owak, NVidia już zapewne liczy straty.
Źródło: Tomsguide
Powiązane publikacje

Twierdza Krzyżowiec: Edycja Ostateczna - znakomity debiut odnowionej wersji kultowej gry. Bardzo dobre opinie od graczy
12
Epic Games Store - letnia wyprzedaż do końca miesiąca, a Civilization VI: Platinum Edition w darmowej, tygodniowej ofercie
9
EA Sports FC 26 - pierwsza zapowiedź, ceny i wymagania sprzętowe. Twórcy obiecują poprawki względem poprzednika
29
Valve aktualizuje politykę treści dla dorosłych w dokumentacji Steamworks. Ograniczenia wymogli operatorzy płatności
47