Nie żyje Julian LeFay, legendarny ojciec The Elder Scrolls, który położył podwaliny pod legendarną serię
Za projekty gier wideo odpowiadają całe zespoły ludzi, ale tak jak wszędzie, na ogół wyodrębnia się pewne wybitne jednostki, których zastąpić się nie da - albo przynajmniej byłoby to niezwykle trudne. Do takich indywidualności należał niewątpliwie Julian LeFay, z którym ostatnio musieliśmy się pożegnać. Wielu graczy może go nawet nie kojarzyć, ale w latach dziewięćdziesiątych pełnił on kluczową rolę przy rozwoju serii The Elder Scrolls.
Julian LeFay, jedna z najważniejszych postaci dla serii The Elder Scrolls w jej początkowej fazie, zmarł w wieku 59 lat po walce z nowotworem.
Test wydajności The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered - Nowa jakość dzięki Unreal Engine 5, jednak wymagania sprzętowe...
Choć niewątpliwie najbardziej ceniony jest za wkład w serię The Elder Scrolls, nie tam rozpoczął swoją przygodę z branżą. Pod koniec lat osiemdziesiątych Julian LeFay skomponował chociażby muzykę do hack'n'slasha na Amigę Sword of Sodan, a także do Where's Waldo na NES. Co więcej, odpowiadał za design i programowanie przy takich grach jak Wayne Gretzky Hockey, Dragon's Lair w wersji na DOS-a, a także dwa tytuły na ten system, które bazowały na uniwersum Terminatora. Zdążył już zatem nieco wcześniej trochę się wykazać.
The Elder Scrolls II: Daggerfall - gra z systemu MS-DOS została przeniesiona na silnik Unity. Dostępna do zagrania za darmo
W szeregi Bethesdy wstąpił na początku lat 90., gdzie dołączył do zespołu pracującego nad The Elder Scrolls: Arena, a potem Daggerfall, a odszedł stamtąd w roku 1998. Jakkolwiek Todd Howard przejął pałeczkę lidera od Morrowinda, dwie pierwsze odsłony legendarnej serii były koordynowane przez LeFaya. Zresztą jego wpływ da się odczuć nawet dziś - na kształt uniwersum spory wpływ miały jego inspiracje różnymi papierowymi grami RPG, a Julianos, Bóg Wiedzy i Madrości, otrzymał swoje imię właśnie na jego cześć. Ostatnim projektem LeFaya było The Wayward Realms, tworzone już z Once Lost Games. Choć twórca ustąpił ze stanowiska z powodu walki z nowotworem (i ostatecznie przyczyny jego śmierci), zdążył zostawić szczegółową dokumentację, dzięki której RPG z otwartym światem prawdopodobnie powstanie.
Powiązane publikacje

Dying Light: The Beast nie zadebiutuje w pierwotnie założonym terminie. Opóźnienie na szczęście nie będzie duże
1
Where Winds Meet - 10-minutowy gameplay prezentuje walkę i ekplorację w nadchodzącym chińskim action RPG
7
Assassin's Creed Shadows - Ubisoft prezentuje plany letnich aktualizacji, w tym New Game+. Znamy datę premiery dodatku
32
Battlefield 6 - nowa odsłona kultowej serii wreszcie z pierwszym zwiastunem. Ruszamy na wojnę, a wkrótce pokaz multiplayera
44