Najnowsze Mercedesy będa posiadały układ NVIDIA DRIVE AGX
Firma NVIDIA wyraźnie odnalazła rynek, w którym jest przyszłość. Wprawdzie firma miała ostatnio gorsze notowania na giełdzie, ale konsekwentnie realizuje to co zaplanowała - dołączenie do branży motoryzacyjnej. I wcale nie chodzi o samochody marki NVIDIA, choć z drugiej strony, nie widmo co nam przyniesie przyszłość - ale o komputerowe centrum zarządzania autem. W naszych czasach równie ważne co silnik. Producent kart graficznych współpracuje już między innymi z Volvo. Teraz przyszedł czas na inną znaną markę - Mercedesa. Układ NVIDIA DRIVE AGX i tym razem będzie elektronicznym sercem pojazdów niemieckiego koncernu z Affalterbach. Na jego podstawie powstanie AI do zarządzania autami Mercedesa.
"Nasz nowy komputer samochodowy będzie robił rzeczy, których żaden komputer, który dziś nie istnieje, nie robi" - powiedział Huang.
Na CES 2019 swoje plany dotyczące samochodów AI nowej generacji i nowej generacji rozwiązań mobilnych przedstawili wiceprezes Mercedes-Benz Sajjad Khan oraz założyciel i CEO firmy NVIDIA Jensen Huang. Mercedes i NVIDIA współpracują ze sobą od zeszłego roku. Wcześniej jednak obie firmy skupiały się na opracowaniu inteligentnego wnętrza samochodu. System MBUX (Mercedes-Benz User Experience) wprowadza AI do codziennej jazdy i jest obecny teraz w siedmiu modelach samochodów, a w tym roku pojawi się jeszcze w dziewięciu. Platformy NVIDIA DRIVE AGX zbudowane są na bazie NVIDIA Xavier, układu SoC przeznaczonego do autonomicznej jazdy. Składa się on z sześciu różnych typów procesorów, aby uruchomić różnorodne algorytmy dla Sztucznej Inteligencji oraz do przetwarzania sygnałów z czujników i kontrolowania jazdy. Wykorzystując platformę Xavier, DRIVE AGX przetwarza dane z kamer, czytników, radarów i czujników, aby w czasie rzeczywistym zrozumieć pełne otoczenie w 360 stopniach.
NVIDIA dostarczy zaawansowane SI samochodom Volvo
Obecnie funkcje oprogramowania pojazdu zasilane są przez dziesiątki elektronicznych jednostek sterujących, znanych jako ECU, które są umiejscowione w całym samochodzie. Każda jest wyspecjalizowana - jedna jednostka steruje oknami i zamkami drzwi, a inne kontrolują wspomaganie kierownicy i hamowanie. Scentralizowanie i ujednolicenie obliczeń w samochodzie ułatwi integrację i aktualizację zaawansowanych funkcji, a architektura nowej generacji będzie bardziej wydajna i ekonomiczna - twierdzi NVIDIA. Na podstawie układu NVIDIA DRIVE AGX powstanie AI przeznaczone specjalnie do pojazdów Mercedesa. "Nasz nowy komputer samochodowy będzie robił rzeczy, których żaden komputer, który dziś istnieje, nie robi