Nadchodzące sterowniki NVIDII przyniosą spory skok wydajności?
Zaprezentowane na konferencji Game Developers Conference API DirectX 12 od Microsoftu ku uciesze graczy na pewno sporo zamiesza na rynku gier i pchnie ich rozwój lekko do przodu - nie ma wątpliwości, że jednym z powodów przyspieszenie prac nad nowym interfejsem była premiera API Mantle od AMD, które w ciągu kilku miesięcy znajdzie się w kilku kolejnych tytułach. Oczywiście na pierwsze gry stworzone przy pomocy DirectX 12 poczekamy jeszcze co najmniej rok (tak naprawdę mówi się o wakacjach 2015), więc do tego czasu producenci nie mogą siedzieć z założonymi rękoma i bezczynnie patrzeć na to, co "Czerwoni" wyprawiają na rynku. Do sieci trafiły właśnie kolejne slajdy od NVIDII, które prezentują całkiem ciekawe liczby związane z wydajnością czołowych kart graficznych po aktualizacji sterowników - producent chwali się w jaki sposób zwiększył lub zwiększy liczbę generowanych klatek na sekundę w wybranych tytułach poprzez dopracowywanie swojego oprogramowania korzystającego z API DirectX 11.
Na slajdach umieszczono trzy wersje sterowników - R331, R334 oraz nadchodzący o nieznanym oznaczeniu. Widzimy wyraźny wzrost wydajności między dwoma pierwszymi, natomiast ostatni słupek należący do najnowszego sterownika jeszcze bardziej odsuwa karty graficzne NVIDII od konkurencyjnych Radeonów. Głównym celem producenta modeli GeForce GTX jest pokazanie słabości API Mantle w grach, które jeszcze niedawno były domeną wspomnianego API od AMD - warto jednak pamiętać, że NVIDIA stosuje pewną sztuczkę, bowiem wykorzystuje 8 GB pamięci operacyjnej oraz procesor Intel Core i7-3930K zamiast słabszej konfiguracji mogącej polepszyć sytuację Radeonów z Mantle.
Nowa aktualizacja sterowników dla kart graficznych NVIDIA GeForce GTX przyniesie spory skok w wybranych tytułach?
Nie oznacza to jednak, że "Zieloni" okłamują nas w rażący sposób - aktualizacje sterowników rzeczywiście przyniosły całkiem niezły skok wydajnościowy, przez co GeForce GTX 780 Ti i GTX 780 w wielu zastosowaniach nie mają problemu z pokonaniem Radeona R9 290X. Jak widać, NVIDIA postara się zawalczyć z API Mantle poprzez częste aktualizowanie sterowników, o ile oczywiście ma taką możliwość. Powstaje w tym momencie pytanie - jeśli "Zieloni" mieli taką możliwość wcześniej, to czemu tego nie robili? Oczywiście tutaj wchodzimy w tematy lokowania produktów na różnych półkach cenowych i zachowywania pewnego postępu w stosunku do poprzedniej generacji.
Źródło: WCCF Tech