Motorola trzecim największym producentem smartfonów w USA. Wyżej plasują się tylko Apple i Samsung
Motorola od wielu lat kojarzy nam się z udanymi, ale jednak budżetowymi i często wybrakowanymi smartfonami. Producent ten nie ma lekko zwłaszcza w dzisiejszych czasach, w których prym na sklepowych półkach wiodą nie tylko urządzenia firm Apple i Samsung, ale także chińskich Xiaomi, OPPO i realme. Mimo to o poddawaniu się nie ma mowy - mało tego, w ostatnich miesiącach obserwujemy zmasowaną ofensywę Motoroli i co chwila wypuszczany jest na rynek kolejny nowy smartfon. Jak się okazuje, strategia ta działa wyśmienicie. Analiza serwisu Counterpoint wykazała, producent ten znalazł się nawet na podium największych smartfonowych koncernów w Stanach Zjednoczonych. Zaskoczeni?
Motorola może pochwalić się aż 10-procentowym udziałem na amerykańskim rynku. Wyżej znajdują się tylko Samsung i Apple. To świetny wynik, choć w dużej mierze wyniknął on z wycofania się z wyścigu firmy LG.
Motorola moto g22 oficjalnie. Niedrogi smartfon z ekranem 90 Hz, diodą powiadomień i świetną baterią
Tak dobry wynik Motorola może zawdzięczać firmie LG, która oficjalnie zamknęła swój dział telefonii komórkowej w kwietniu ubiegłego roku. Jej odejście pozostawiło sporą lukę na amerykańskim rynku smartfonów, którą szczęśliwie udało się zapełnić. Jak widzimy poniżej, wskaźniki sprzedaży smartfonów Motoroli wzrosły o 131% w 2021 r., prowadząc do 10% udziału w rynku. To rekordowo dobry wyniki dla Motoroli. Wyżej znajduje się tylko Samsung z 22-procentowym udziałem i Apple z 58-procentowym udziałem.
Test Motorola edge 30 Pro: Jak poradził sobie smartfon z najnowszym, flagowym chipem Qualcomm Snadpragon 8 Gen 1?
Jak podsumował Jeff Fieldhack nadzorujący najnowszą analizę Counterpoint , "Motorola jest kluczowym producentem wypełniającym pustkę po wyjściu LG. Firma ma wszystkie kluczowe cechy, których poszukują główni przewoźnicy – pełne portfolio, zdolność do zwiększania wolumenu i niskie stopy zwrotu". Jak dodaje, w największym stopniu do sukcesu przyczyniły się smartfony w cenie do 300 dolarów, czyli Moto G Stylus, Moto G Power i Moto G Pure. Oczekuje się, że marka będzie nadal zwiększać wartości sprzedaży w wyższych przedziałach cenowych, próbując rzucić wyzwanie Samsungowi i Apple w segmencie flagowym. Choć będzie to trudne, to jednak kto wie? Swoją drogą, bardzo ciekawi jesteśmy jak Motorola wypadłaby w kontekście polskiego rynku smartfonów, zwłaszcza po ostatnich premierach...