Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国
 

Mobilne aplikacje finansowe: Wyniki badania nawyków użytkowników, bezpieczeństwa oraz problemów z działaniem

Marcin Karbowiak | 24-06-2021 09:00 |

Mobilne aplikacje finansowe: Wyniki badania nawyków użytkowników, bezpieczeństwa oraz problemów z działaniemUrząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów opublikował wyniki badań społecznych przeprowadzonych przez PBS na zlecenie jednostki. Rozwój mobilnych aplikacji finansowych znacząco wpłynął na nasze nawyki związane z korzystaniem z bankowości internetowej, płatności mobilnych w sklepach oraz ubezpieczeń. Konsumenci coraz chętniej wykorzystują smartfony do obsługi bieżących rachunków, a co za tym idzie – mamy do czynienia z ewidentnym wzrostem zaufania do technologii. Mimo satysfakcji, wygody i prostoty dostępu, czynności związane z finansami wymagają ostrożności. UOKiK podpowiada, w jaki sposób korzystać z programów, aby zachować możliwie wysoki poziom bezpieczeństwa. Sprawdźmy, jak prezentuje się krajobraz mobilnych aplikacji finansowych w Polsce.

Polacy chętnie korzystają z mobilnych aplikacji finansowych. Raport BPS przygotowany na zlecenie UOKiK ujawnia trendy, zagrożenia oraz błędy dotyczące tej formy bankowości, ubezpieczeń oraz płatności internetowych.

Mobile aplikacje finansowe: Wyniki badania nawyków użytkowników, bezpieczeństwa oraz problemów z działaniem [1]

Metadane i dane - skarbnica wiedzy o nas i o naszych zwyczajach

Aż 68% konsumentów używa smartfona do obsługi bieżącego konta bankowego i w większości przypadków, użytkownicy są zadowoleni z działania usług. Co ważne, mało kto obawia się o kwestię bezpieczeństwa. Problemy z tego typu oprogramowaniem deklaruje jedynie 9% respondentów, natomiast zgłoszenia w głównej mierze dotyczą przerw w dostępie oraz obsługi klienta. Z programów mobilnych związanych z bankowością najchętniej korzystają osoby w wieku 15-29 lat. Aż 27% wykorzystuje smartfon do operacji finansowych online (m.in. paypall, skrill), 14% korzysta z wirtualnych portfeli, takich jak Apple Pay oraz Google Pay. Płatności w aplikacjach Uber, Bolt i Skaycash dokonuje aż 12% przepytanych.

Mobile aplikacje finansowe: Wyniki badania nawyków użytkowników, bezpieczeństwa oraz problemów z działaniem [2]

John McAfee nie żyje. Ekscentryczny twórca oprogramowania antywirusowego powiesił się w hiszpańskim więzieniu

Najczęściej wykorzystujemy aplikacje finansowe do przelewów (80%), płatności za produkty i usługi (78%), kredytów (12%). Aż 91% badanych deklaruje brak problemów związanych z korzystaniem z mobilnych aplikacji finansowych. Około 26% osób, które napotkały problemy, wskazuje na bezpieczeństwo. Jak można zadbać o wspomnianą kwestię? Należy używać oryginalnych aplikacji bankowych, aktualizować na bieżąco oprogramowanie, korzystać ze skomplikowanych haseł oraz biometrii. Warto również ustawić dzienne limity płatności internetowych oraz zrezygnować z publicznych sieci WiFi. Małe działania, mogą przynieść olbrzymie efekty.

Mobile aplikacje finansowe: Wyniki badania nawyków użytkowników, bezpieczeństwa oraz problemów z działaniem [3]Mobile aplikacje finansowe: Wyniki badania nawyków użytkowników, bezpieczeństwa oraz problemów z działaniem [4]Mobile aplikacje finansowe: Wyniki badania nawyków użytkowników, bezpieczeństwa oraz problemów z działaniem [5]

Źródło: UOKiK
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 4

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.