Mniej wydatków na reklamę w sieci
Jak podaje raport firmy IDC wydatki firm i przedsiębiorstw na reklamę w sieci nadal spadają. To już drugi kwartał ze spadkiem dochodów sięgającym 5% w porównaniu do analogicznego okresu z ubiegłego roku. Jak podają eksperci pieniądze na reklamę są sukcesywnie zmniejszane a co za tym idzie, serwisy utrzymujące się wyłącznie z reklam odnotowują straty lub zostają zamknięte by uchronić właścicieli przed bankructwem. Tendencje spadkowe dotknęły większość świata i w wg raportu najdotkliwsze odnotowano w Stanach Zjednoczonych, w których odnotowano spadek o 7% kwartał do kwartału. Sytuacja powinna się poprawić wg ekspertów w połowie 2010 roku, lecz będzie to okres zaciskania pasa, dużych przejęć i zamknięcia wielu serwisów informacyjnych i społecznościowych.
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57