Mniej wydatków na reklamę w sieci
Jak podaje raport firmy IDC wydatki firm i przedsiębiorstw na reklamę w sieci nadal spadają. To już drugi kwartał ze spadkiem dochodów sięgającym 5% w porównaniu do analogicznego okresu z ubiegłego roku. Jak podają eksperci pieniądze na reklamę są sukcesywnie zmniejszane a co za tym idzie, serwisy utrzymujące się wyłącznie z reklam odnotowują straty lub zostają zamknięte by uchronić właścicieli przed bankructwem. Tendencje spadkowe dotknęły większość świata i w wg raportu najdotkliwsze odnotowano w Stanach Zjednoczonych, w których odnotowano spadek o 7% kwartał do kwartału. Sytuacja powinna się poprawić wg ekspertów w połowie 2010 roku, lecz będzie to okres zaciskania pasa, dużych przejęć i zamknięcia wielu serwisów informacyjnych i społecznościowych.
Powiązane publikacje

Ugoda w sprawie The Great 78 Project. Internet Archive ugina się pod presją wytwórni i ogranicza cyfrowe archiwum
27
Śmierć Charlie'ego Kirka wywołuje debatę nad algorytmami mediów społecznościowych. Utah wprowadza nowe przepisy
140
Zarządzanie zakupami w Gmailu będzie jeszcze prostsze. Google ogłasza nowości, które zmienią działanie tej skrzynki
16
Google w sądzie twierdzi, że otwarty internet umiera. A jeszcze niedawno zapewniali że wszystko kwitnie i ma się doskonale
29