.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

Radeon RX Vega 64 vs Radeon R9 Fury X - Testy zegar w zegar

Sebastian Oktaba | 11-09-2017 13:00 |

Radeon RX Vega 64 vs Radeon R9 Fury X - Testy zegar w zegarJeśli uważnie przeglądacie testy kart graficznych na PurePC, zapewne widzieliście już porównanie zegar w zegar Radeona RX Vega 64 oraz Radeona Fury X, które przygotowałem przy okazji testowania topowej Vegi. Temat najchętniej uznałbym za zamknięty, jednak ciągle otrzymuję na Facebooku i skrzynkę mailową prośby o wykonanie takiego zestawienia... Postanowiłem więc umieścić wyniki w osobnym wpisie, skoro potrafią umknąć uwadze czytelników pośród dziesiątek podstron innego artykułu. Samo porównanie jest ciekawostką dla wnikliwych, których interesował progres między rdzeniami Fiji i Vegą, pomijając oczywiście sporą różnice w taktowaniach, wynikającą ze zmiany procesu technologicznego (28 → 14 nm).

Porównanie Radeona RX Vega 64 oraz Radeona R9 Fury X zegar w zegar pokazuje, jak duży progres zaszedł w samej architekturze, pomijając różnice w taktowaniach wynikające ze zmiany procesu technlogicznego.

Radeon RX Vega 64 vs Radeon R9 Fury X - Testy zegar w zegar [1]

Radeon RX Vega 64 vs GeForce GTX 1080 - Test kart graficznych

Testy zegar w zegar zostały przeprowadzone tylko w rozdzielczości 1920x1080, żeby zniwelować wpływ pamięci graficznej na wyniki. Pamiętajmy, że Radeon RX Vega 64 posiada dwukrotnie więcej VRAM od Radeona R9 Fury X. Taktowanie modułów HBM (Fury X) wynosiło 1000 MHz, co przy 4096-bitowej magistrali owocowało przepustowością 512 GB/s, dokładnie tyle samo co pamięci HBM2 (Vega 64) taktowane 2000 MHz na 2048-bitowej szynie (pamięci zostały tutaj podkręcone). Zegar GPU został ręcznie obniżony w WattManie dla Radeona RX Vega 64 do 1127 MHz, który w GPU Boost osiągał wówczas 1044-1060 MHz. Wahania wynikają z faktu, że taktowanie rdzenia jest regulowane dynamicznie i zależne od kilku czynników. Wartości oscylujące najczęściej w okolicy 1050 MHz potwierdził monitoring w aplikacji WattMan i MSI Afterburner. Platforma testowa wyglądała następująco: Intel Core i7-7700K @4600 MHz, 16 GB G.Skill 3200 CL14,  MSI Z270 Gaming M7. Jak to wygląda od strony wydajności widać poniżej:

3DMark - Time Spy

2560x1440 / Async ON / DirectX 12

Graphics & Score (więcej = lepiej)

 
700
1400
2100
2800
3500
4200
4900
5600
 
AMD Radeon RX Vega 64
1127(1050)/2000 MHz, 8 GB 2048-bit
5386
 
5436
 
 
AMD Radeon R9 Fury X
1050/1000 MHz, 4 GB 4096-bit
5202
 
5279
 
 
 
 

Battlefield 1 - Boulron Wood

1920x1080 / Ultra / TAA / DirectX 12

klatki na sekundę (więcej = lepiej)

 
13
26
39
52
65
78
91
104
 
AMD Radeon RX Vega 64
1127(1050)/2000 MHz, 8 GB 2048-bit
96.6
 
88.0
 
 
AMD Radeon R9 Fury X
1050/1000 MHz, 4 GB 4096-bit
94.2
 
87.0
 
 
 
 

Deus Ex: Mankind Divided - Gardens

1920x1080 / Ultra / AA OFF / AF x16 / DirectX 12

klatki na sekundę (więcej = lepiej)

 
7
14
21
28
35
42
49
56
 
AMD Radeon RX Vega 64
1127(1050)/2000 MHz, 8 GB 2048-bit
50.6
 
46.0
 
 
AMD Radeon R9 Fury X
1050/1000 MHz, 4 GB 4096-bit
45.9
 
41.0
 
 
 
 

Dishonored 2 - A Long Day In Dunwall

1920x1080 / Ultra / TXAA x1 / AF x16 / DirectX 11

klatki na sekundę (więcej = lepiej)

 
6
12
18
24
30
36
42
48
 
AMD Radeon RX Vega 64
1127(1050)/2000 MHz, 8 GB 2048-bit
44.3
 
39.0
 
 
AMD Radeon R9 Fury X
1050/1000 MHz, 4 GB 4096-bit
40.1
 
37.0
 
 
 
 

DOOM - Meltdown

1920x1080 / Ultra / AF x16 / TSSAA x8 / Vulkan

klatki na sekundę (więcej = lepiej)

 
16
32
48
64
80
96
112
128
 
AMD Radeon RX Vega 64
1127(1050)/2000 MHz, 8 GB 2048-bit
124.5
 
122.0
 
 
AMD Radeon R9 Fury X
1050/1000 MHz, 4 GB 4096-bit
106.3
 
104.0
 
 
 
 

Ghost Recon: Wildlands - Monte Puncu Bravo

1920x1080 / Ultra / TAA / Turf ON / AF x16 / DirectX 11

klatki na sekundę (więcej = lepiej)

 
5
10
15
20
25
30
35
40
 
AMD Radeon RX Vega 64
1127(1050)/2000 MHz, 8 GB 2048-bit
34.4
 
32.0
 
 
AMD Radeon R9 Fury X
1050/1000 MHz, 4 GB 4096-bit
29.3
 
27.0
 
 
 
 

Hitman - Paris

1920x1080 / Ultra / SMAA / AF x16 / DirectX 12

klatki na sekundę (więcej = lepiej)

 
10
20
30
40
50
60
70
80
 
AMD Radeon RX Vega 64
1127(1050)/2000 MHz, 8 GB 2048-bit
74.9
 
69.0
 
 
AMD Radeon R9 Fury X
1050/1000 MHz, 4 GB 4096-bit
71.6
 
67.0
 
 
 
 

Mass Effect: Andromeda - Havarl

1920x1080 / Ultra / HBAO / AF x16 / TAA / DirectX 11

klatki na sekundę (więcej = lepiej)

 
7
14
21
28
35
42
49
56
 
AMD Radeon RX Vega 64
1127(1050)/2000 MHz, 8 GB 2048-bit
49.4
 
46.0
 
 
AMD Radeon R9 Fury X
1050/1000 MHz, 4 GB 4096-bit
45.6
 
43.0
 
 
 
 

Rise of the Tomb Raider - Geothermal Valley

1920x1080 / Very High / SSAA x2 / AF x16 / DirectX 12

klatki na sekundę (więcej = lepiej)

 
6
12
18
24
30
36
42
48
 
AMD Radeon RX Vega 64
1127(1050)/2000 MHz, 8 GB 2048-bit
40.4
 
38.0
 
 
AMD Radeon R9 Fury X
1050/1000 MHz, 4 GB 4096-bit
37.5
 
34.0
 
 
 
 

Watch Dogs 2 - Dolores Park

1920x1080 / Ultra / HMSSAO / SMAA / DirectX 11

klatki na sekundę (więcej = lepiej)

 
6
12
18
24
30
36
42
48
 
AMD Radeon RX Vega 64
1127(1050)/2000 MHz, 8 GB 2048-bit
45.1
 
38.0
 
 
AMD Radeon R9 Fury X
1050/1000 MHz, 4 GB 4096-bit
44.2
 
36.0
 
 
 
 

Witcher 3: Blood & Wine - Palace Gardens

1920x1080 / Ultra / HBAO+ / AA / Hairworks OFF / DirectX 11

klatki na sekundę (więcej = lepiej)

 
7
14
21
28
35
42
49
56
 
AMD Radeon RX Vega 64
1127(1050)/2000 MHz, 8 GB 2048-bit
50.2
 
46.0
 
 
AMD Radeon R9 Fury X
1050/1000 MHz, 4 GB 4096-bit
50.0
 
46.0
 
 
 
 

Pobór Mocy - Battlefield 1

Domyślne Napięcia / Power Limit

Wat (mniej = lepiej)

 
50
100
150
200
250
300
350
400
 
AMD Radeon RX Vega 64
1127(1050)/2000 MHz, 8 GB 2048-bit
255
 
AMD Radeon R9 Fury X
1050/1000 MHz, 4 GB 4096-bit
340
 
 
 
Źródło: PurePC
Twoja ocena publikacji:
33
Sebastian Oktaba
Liczba komentarzy: 167

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.