Microsoft wydał środowisko uruchomieniowe dla OpenXR
Microsoft to pierwsza firma, która stworzyła rozbudowane środowisko uruchomieniowe platformy Windows Mixed Reality dla OpenXR. Jest on otwartym, darmowym standardem stworzonym przez firmę Khronos, który zapewnia natywny dostęp do wielu urządzeń producentów sprzętu z całego spektrum rzeczywistości rozszerzonej i wirtualnej. Grupa producentów pomagająca przy rozwijaniu tego rozwiązania składa się z wielu gigantów branży technologicznej, a jej największym nieobecnym jest koncern Apple. Rzeczony standard rozwijają firmy takie jak Valve, Facebook (Oculus), Samsung, Google, Unity Technologies i Epic Games. Ujednolicenie platform może zwiększyć zainteresowanie goglami VR.
Wspieranie i rozwijanie rozwiązania standaryzującego działanie urządzeń typu VR leży w interesie Microsoftu i firm zaangażowanych w omawiany projekt.
OpenXR składa się z dwóch pośredniczących podmiotów: API dla twórców aplikacji oraz warstwy sprzętowej przeznaczonej urządzeniom wirtualnej rzeczywistości i rzeczywistości rozszerzonej. Korzystając z OpenXR, aplikacje mogą być pisane jednokrotnie w celu uruchomienia ich w dowolnych platformach VR. Dzięki temu rozwiązaniu można budować kod działający zarówno na urządzeniach AR, które umieszczają treści cyfrowe w świecie rzeczywistym tak, jakby rzeczywiście tam były, jak i na urządzenia VR dla komputerów stacjonarnych, które ukrywają świat fizyczny i zastępują go doświadczeniami cyfrowymi. Wraz z wydaniem wersji 0.90 tego standardu, Microsoft stał się pierwszym koncernem, który wydał runtime dla tej platformy.
Prezes Sony: branża robi postępy w stronę drugiej generacji VR
„Testowe wydanie OpenXR 0.90 jest dostępne do pobrania za pomocą Mixed Reality OpenXR Developer Preview” - przekazał Microsoft. „To oprogramowanie będące we wczesnym stadium rozwoju umożliwia przetestowanie aplikacji pisanych z myślą o OpenXR 0.90 API bezpośrednio na komputerze PC” - czytamy w poście na blogu koncernu. Instrukcje dotyczące instalacji oraz konfiguracji środowiska odnaleźć można w tym miejscu. Wspieranie i rozwijanie rozwiązania standaryzującego działanie urządzeń typu VR leży w interesie Microsoftu i firm zaangażowanych w omawiany projekt, co przyśpiesza rozwój branży.