Microsoft również chce mieć swoje metaświaty. Pierwsze kroki poczyniono w aplikacji Teams, ale przyjdzie i pora na gry
To, że w przyszłości funkcjonować będziemy w wirtualnych metaświatach (metaverse), to już w zasadzie tylko kwestia czasu. O egzystowaniu w równoległym świecie cyfrowym przebąkuje już bowiem nie tylko Mark Zuckerberg, ale także Microsoft. Wczoraj firma ta ogłosiła chociażby nadchodzącą aktualizację do aplikacji Teams. Znajdzie się w niej miejsce na tworzenie własnych animowanych awatarów, którymi następnie będziemy brali udział w wideokonferencjach. Może na pierwszy rzut oka nie wygląda to na metaverse pełną gębą, ale od czegoś trzeba zacząć. Później (w przyszłym roku) przyjdzie też czas na e-konferencje w wirtualnych przestrzeniach dzięki wykorzystaniu gogli VR oraz AR.
Metaświatów może być tyle, ile deweloperzy tylko zapragną. Wygląda na to, że i Microsoft powoli zabiera się za masowe ich tworzenie. Także dla graczy.
Facebook zmienia nazwę na Meta, a GTA zmierza na gogle VR, czyli kilka rewelacji z eventu Connect 2021
Satya Nadella, CEO Microsoftu w wywiadzie dla Bloomberga podkreślił dodatkowo, że metaverse Microsoftu nie przejdzie obojętnie obok gamingu. Deweloperzy już teraz mają się mianowicie koncentrować na grach, które zanurzyłyby nas w wirtualnym środowisku 3D, niczym w realnym świecie. "Możesz absolutnie oczekiwać, że będziemy robić tego typu rzeczy również dla gier" - powiedział Nadella. "Jeśli pomyślisz o grze Halo, to już jest gotowy metaverse. Minecraft to także metaverse, podobnie jak Flight Simulator". Microsoft od lat podrzuca nam (niezbyt dobrze przyjmujące się - ale jednak) rozwiązania z pogranicza rzeczywistości mieszanej.
Awatar na zebraniu zamiast naszej osoby? Już niebawem w Microsoft Teams
HTC Vive Pro 2 – test gogli VR za niemal 4 tys. zł. Jak wypadają na tle poprzedniej generacji, a jak na tle tańszych Oculus Quest 2?
Podczas pierwszej prezentacji zestawu HoloLens zaprezentowano chociażby jak spory potencjał w tym zakresie ma wspomniany już Minecraft. Aby przekształcić go w produkcję dla HoloLens potrzebowano aż sześciu lat pracy. W międzyczasie otrzymaliśmy jednak także AR-owe, mobilne Minecraft Earth oraz możliwość eksplorowania "gry" Microsoft Flight Simulator w goglach VR. Widać więc wyraźnie, że Microsoft nie od dziś rozważa poważne podejście do tematu metaświatów, ale powoli już je nawet stwarza. Choć Satya Nadella nie zdradził szczegółów na temat przyszłości tego zagadnienia w ramach prac Microsoftu, to nie sposób nie pomyśleć, że cyfrowa przyszłość będzie zaiste interesująca.
Do Minecrafta już od jakiegoś czasu jesteśmy w stanie "wejść" w goglach VR
Powiązane publikacje

TSMC zapowiada CoPoS i PLP. Znacząca ewolucja, która pozwoli uzyskać więcej miejsca dla chipów
21
PCI-SIG finalizuje specyfikację PCI Express 7.0. Interfejs przygotowany jest na potrzeby systemów AI i cloud computing
40
Naukowcy zbudowali robota, który gra w badmintona lepiej niż większość ludzi. Zobacz, co potrafi ANYmal‑D od ETH Zurich
37
Meta wydaje miliardy. Laboratorium SI, inwestycja w Scale AI i dążenie do wyjścia poza ograniczenia LLaMA
15