Microsoft - nie będziemy ograniczać ilości klatek na Scorpio, ale...
Im bliżej E3, tym więcej i częściej słychać o konsoli Project Scorpio, bo właśnie podczas czerwcowych targów odbędzie się oficjalna premiera tego urządzenia. Ostatnio pojawiło się jednak kilka sprzecznych opinii na jego temat. Kilku dziennikarzy z amerykańskich portali o grach, wyraziło wątpliwości dotyczące możliwości zapewnienia przez Scorpio wydajności na poziomie stałych 60 FPS-ów. Według nich, skoro PlayStation 4 Pro sobie tutaj nie radzi, to z pewnością Scorpio również polegnie... nawet jeśli byłoby to możliwe pod względem technicznym (w senie producent miałby wymuszać stosowanie sztucznej blokady do 30 FPS-ów). Obawy te, podchwycone przez fanów, dały początek masie pytań skierowanych do Microsoftu. Wszelkie wątpliwości postarał się rozwiać wiceprezes Xbox i główny inżynier platformy Mike Ybarra.
Project Scorpio nie będzie ograniczał ilości FPS-ów. Jednak dopóki nie zaczną powstawać gry tylko na Scorpio, szanse na zobaczenie 60 klatek na nowej konsoli Microsoftu mogą być niewielkie.
Kolejne szczegóły na temat specyfikacji konsoli Xbox Scorpio
Mike Ybarra odpowiedział na Twitterze - „Developerzy mają wolną rękę i będą sami decydować o tym, jak wykorzystać moc Project Scorpio w grach. My nie stawiamy żadnych wymagań odnośnie liczby klatek na sekundę i jakości obrazu”. Zaraz potem został zapytany przez kolejną osobę o to, czy możliwość wspólnego grania poprzez sieć osób używających Xbox One i Scorpio nie sprawi, że starsza konsola wymusi na nowej ograniczenie klatek. Ybarra ponownie zaprzeczył, twierdząc, że Xbox nie narzuca żadnej równości i „wszystko zależy od wyboru developerów, którzy zadecydują co chcą zrobić ze swoimi grami”.
Microsoft Project Scorpio - Specyfikacja nowej konsoli do gier w 4K
Na pytanie dotyczące multi pomiędzy konsolami, odpowiedziała także szefowa studia Microsoft Shannon Loftis. Potwierdziła ona w swoim tweetcie, że wszystko zależy od decyzji twórców, ale „ja jako developer, nigdy bym się nie zdecydowała na różne wartości fps dla trybu mulit w grze”. Tak więc dopóki nie zaczną powstawać gry tylko na Scorpio, szanse na zobaczenie 60 klatek na nowych konsolach Microsoftu mogą być małe, bo trzeba przecież równać do słabszego. Więcej informacji o Scorpio pojawi się na targach E3, gdzie najprawdopodobniej przedstawiona zostanie w końcu jej oficjalna nazwa i cena. Konsola ma trafić do sprzedaży w wakacje.
Powiązane publikacje

Wiedźmin 4 - CD Projekt RED przygotowuje fanów na długie czekanie na premierę i omawia kilka kwestii związanych z grą
48
Vampire The Masquerade: Bloodlines 2 – twórcy przesuwają datę premiery. Gra jest prawie gotowa, ale chcą ją jeszcze dopracować
10
Monster Hunter Wilds - Capcom przygotowuje duże aktualizacje do popularnego tytułu. Podano szczegóły i daty
6
The First Berserker: Khazan - gra akcji z elementami souls-like z bardzo dobrymi pierwszymi ocenami graczy i recenzentów
9