Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Microsoft: mimo streamingu, ludzie będą potrzebować konsol

Microsoft: mimo streamingu, ludzie będą potrzebować konsolProject xCloud działa i jest dużą częścią strategii Microsoftu, nawet jeśli niekoniecznie stanowił on centralny punkt prezentacji na E3. Testy Ars Technica wykazały, że input lag wynikający ze streamingu na tej platformie wynosił zaledwie 67 ms. To tylko 4 ms więcej aniżeli grając na konsoli, ale aż 99 ms mniej niż w przypadku Google Stadia (166 ms). Pomimo tego, że amerykańska korporacja wiąże z technologią strumieniowania gier ogromne nadzieje, kierownictwo marki Xbox jest zdania, że konsumenci zawsze będą potrzebowali fizycznego sprzętu, czyli konsol. Mike Ybarra i Jason Ronald z Microsoftu wypowiadali się ostatnio na temat współistnienia tych dwóch różnych platform w nowej generacji.

Microsoft uważa, że pomimo nadejścia streamingu, gracze zawsze będą potrzebowali konsol.

Microsoft: mimo streamingu, ludzie będą potrzebować konsol [1]

W rozmowie z Windows Central Ybarra zauważa, że wejście technologii streamingu wcale nie wyprze tradycyjnych konsol. Pracownik Microsoftu przede wszystkim jest zdania, że dzięki temu gracze mają więcej swobody w różnego rodzaju sytuacjach. Z kolei Jason Ronald sądzi, że należy myśleć również o graczach, którzy nie chcą kupować konsoli. Zważywszy na wspomnianą mnogość potrzeb na rynku, podejście Microsoftu do tematu strumieniowania jest faktycznie elastyczne. W październiku 2019 będzie można używać konsol Xbox One jako własnych serwerów xCloud do darmowego streamingu gier, z możliwością rozgrywki na dowolnym urządzeniu, także mobilnym. Jest to jedna z dwóch opcji, jakie zaoferuje amerykańska firma – docelowo będzie odbywać się to przez dedykowane serwery Microsoft Azure. Testy tej wersji usługi mają rozpocząć się także w październiku tego roku.

Microsoft xCloud: działa już 3500 gier, twórcy testują streaming

Microsoft: mimo streamingu, ludzie będą potrzebować konsol [2]

Ofiarą tej strategii Microsoftu, dzięki której będziemy mogli grać mobilnie w tytuły, które posiadamy, może paść Switch. Oczywiście konsola Nintendo sprzedaje się jak ciepłe bułeczki i nieprędko ta sytuacja się odmieni. Jednakże w dalszej perspektywie idea posiadania tego sprzętu w obliczu streamingu może okazać się mniej ekscytująca. Warto z innej strony podkreślić również, że dla szefa działu gier w Microsofcie, Phila Spencera, docelowo sprzedaż konsol nie jest wyznacznikiem sukcesu. Ostatecznie dla niego celem biznesowym jest sprzedaż jak największej liczby gier i usług. Wydaje się, że przy konkurencji ze strony Google Stadia, będzie to jeszcze większy priorytet dla firmy. W chwili obecnej Spencer rozważa połączenie serwisu xCloud wraz z Xbox Game Pass. Być może dostęp do usługi będzie dodany w łączonym abonamencie Xbox Game Pass Ultimate (zawierającym Golda i Game Passa). Sam xCloud ma być skierowany głównie do posiadaczy urządzeń mobilnych.

Źródło: Windows Central, The Verge
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 18

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.