Microsoft kupuje silnik fizyczny Havok od Intela
Rynek gier komputerowych cały czas się rozwija, aczkolwiek tak jak w przypadku wielu produktów, firmy nie zawsze chcą korzystać z innowacji i oferować klientom coś nowego. W przypadku producentów gier komputerowych przykładów ignorancji wobec klientów jest wiele - najczęściej można tutaj mówić o pewnych niedopatrzeniach skutkujących pojawieniem się setek błędów w gotowych produktach sprzedawanych, ale nietrudno wskazać także przykłady niewykorzystania dostępnych rozwiązań w celu stworzenia lepszych gier komputerowych. Podstawą każdej produkcji jest nie tylko grafika, ale i fizyka, czyli zachowywanie się poszczególnych elementów w interakcji z użytkownikiem. Za fizykę odpowiada silnik graficzny, który może być rozwinięty i mocno obciążający podzespoły komputerowe lub prostszy, ale także oferujący zdecydowanie mniej efektów widocznych na ekranie.
Portfolio Microsoftu związane z grami komputerowymi cały czas się powiększa.
Jedną z technologii dostępnych dla producentów gier jest Havok - wspomniany silnik graficzny do tej pory należał do firmy Intel, jednak od kilku dni nowym właścicielem opisywanej technologii jest Microsoft. Firma z Redmond coraz bardziej angażuje się w rynek gier komputerowych, a świetnym tego przykładem było chociażby przejęcie Minecrafta. Kolejna transakcja pokazuje, że twórca systemu operacyjnego chce kontynuować swoją strategię przygarniania technologii wykorzystywanych przez producentów gier.
Żadna ze stron nie ujawniła, jaki był koszt transakcji. Wiemy jednak, że przejęcie nie będzie miało wpływu na udostępnianie tejże technologii dla deweloperów, a więc Microsoft nie zamierza zamknąć tego projektu i wykorzystywać go tylko dla własnych potrzeb. A co z nowościami? Czy firma z Redmond ma już jakieś plany rozwoju Havoka? Obliczenia w wybranych grach przeznaczonych dla rozgrywki wieloosobowej będą wykonywane w chmurze, co pozwoli na dostarczenie graczom nowych wrażeń. Z opisywanego silnika fizycznego skorzystało do tej pory wiele znanych studiów (m.in. Activision, EA, Ubisoft, Nintendo, Sony oraz Microsoft), natomiast technologia została wykorzystana w ponad 600 grach.
Powiązane publikacje

Kolejna usługa od Google wkrótce straci ważność. Gry bez instalacji na Androidzie odejdą jeszcze w 2025 roku
1
AMD ROCm 7 - premiera platformy obliczeniowej dla sztucznej inteligencji i rynku HPC, która przynosi znaczy wzrost wydajności
11
Bielik AI z oficjalnym wsparciem NVIDIA. Polski model językowy wkracza do europejskiej ekstraklasy
36
Android 16 już dostępny, ale bez Material 3 Expressive. Nadchodzą powiadomienia na żywo i alternatywa dla Samsung DeX
24