Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Microsoft chce przygotować własną alternatywę dla NVIDIA DLSS - wskazują na to nowe oferty pracy producenta konsol Xbox

Damian Marusiak | 07-07-2021 13:30 |

Microsoft chce przygotować własną alternatywę dla NVIDIA DLSS - wskazują na to nowe oferty pracy producenta konsol XboxW ostatnim czasie ponownie rozgorzała dyskusja na temat implementacji technik upscalowania obrazu z niższej rozdzielczości w grach, by w ten sposób uzyskiwać zauważalnie lepszą płynność animacji. NVIDIA ma swoją technikę DLSS, do której wykorzystuje uczenie maszynowe oraz jednostki Tensor, wbudowane w karty graficzne GeForce RTX. AMD z kolei w ostatnim czasie wprowadziło swoje rozwiązanie FidelityFX Super Resolution, które choć obecnie nie daje tak dobrych efektów, jednocześnie jest udostępnione na nieporównywalnie większej liczbie układów graficznych (Radeony, GeForce, a nawet zintegrowane układy AMD Radeon Graphics). Choć wydawanie kolejnych technik przez firmy obecnie jest zauważalne głównie na PC, w niedługim czasie może się sytuacja przenieść także na rynek konsol. Z ostatnich ofert pracy w firmie Microsoft można wywnioskować, że producent zamierza także pracować nad swoim odpowiednikiem DLSS.

Wśród nowych ofert pracy przygotowanych przez firmę Microsoft, szczególną uwagę przykuwa oferta Starszego Inżyniera Oprogramowania, w którym istotną rolę ma odegrać wdrażanie oprogramowania zawierającego algorytmy sztucznej inteligencji do poprawy wydajności gier. Wygląda na to, że Microsoft ma w planach własną alternatywę dla NVIDIA DLSS.

Microsoft chce przygotować własną alternatywę dla NVIDIA DLSS - wskazują na to nowe oferty pracy producenta konsol Xbox [1]

Microsoft Xbox Cloud Gaming dostępny dla wszystkich członków Xbox Game Pass Ultimate na iOS i Windows 10

Microsoft kilka miesięcy temu wprowadził do oferty konsole Xbox Series X oraz Xbox Series S, które koegzystują razem z Xbox One X/S, a więc urządzeniami już starej generacji. Producent ma różne pomysły, by wprowadzać swoje gry na jak największą liczbę sprzętów, nie zwracając szczególnej uwagi na ich specyfikację. Bardzo mocno promowana jest także usługa Xbox Game Pass wraz z xCloud, umożliwiającym granie w chmurze. Choć przedstawiciele Microsoftu potwierdzili wdrożenie pakietu AMD FidelityFX Super Resolution do dokumentacji Xbox, firma może chcieć w międzyczasie opracować własne rozwiązanie.

Microsoft chce przygotować własną alternatywę dla NVIDIA DLSS - wskazują na to nowe oferty pracy producenta konsol Xbox [2]

Xbox Series X oraz Xbox One - producent ma ciekawy pomysł na przeniesienie next-genowych gier na starą konsolę

Na stronie producenta pojawiło się bowiem ogłoszenie o pracę, gdzie poszukiwany jest starszy inżynier do wdrażania oprogramowania. Obowiązkami nowego pracownika ma być przede wszystkim opracowywanie algorytmów, bazujących na uczeniu maszynowym. Na bazie algorytmów sztucznej inteligencji ma być przygotowane oprogramowanie do nowych gier, będące kompatybilne w obecnie sprzedawanym sprzętem. Jest to klarowanie opisane stanowisko sugerujące, że Microsoft ma plany opracowania rozwiązania działającego na podobnej zasadzie jak NVIDIA DLSS, ale bez jednoczesnego wykorzystywania specjalnie oddelegowanych do tego zadania jednostek sprzętowych tj. Tensor w kartach GeForce RTX. W zeszłym roku poznaliśmy także plany Sony, które również opatentowało rozwiązanie pozwalające na uzyskiwanie wyższej płynności poprzez rekonstrukcję obrazu z niższej rozdzielczości bazowej, wykorzystując w tym celu uczenie maszynowe. Wygląda więc na to, że na pewnym etapie życia obecnych konsol, obie firmy będą mocno promować alternatywne techniki dla NVIDIA DLSS.

Źródło: Microsoft, Hardware Times
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 19

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.