Miasteczko w Teksasie sprzedane na eBay'u
Anonimowy Włoch nabył na drodze internetowej aukcji za 3,8 mln dolarów niewielką miejscowość w amerykańskim stanie Teksas. Miasteczko Albert w Teksasie, leżące niespełna 100 kilometrów na północ od San Antonio - drugiego największego miasta stanu - liczy zaledwie czterech stałych mieszkańców. Na pięciu hektarach, w cieniu 500-letnich dębów stoi zabytkowa szkoła, do której uczęszczał w młodości amerykański prezydent Lyndon Johnson, bar, ponad 100-letni dansing, duży pawilon ogrodowy, szopa oraz dom. Wszystko to pośród bezmiaru łąk, urozmaiconych leszczyną.
Albert został założony w 1877 r. przez niemieckich osadników i był w przeszłości popularnym przystankiem na drodze dyliżansów. Strona internetowa teksańskiej miejscowości zachwala ją jako idealne miejsce do organizacji imprez plenerowych: pikników, festiwali, wesel i koncertów. Dotychczas miasteczko było w posiadaniu agenta nieruchomości Bobby'ego Cave'a. Choć właściciel jest zadowolony z wyniku aukcji w internetowym portalu eBay, obawia się, że do transakcji może nie dojść. Jak twierdzi, nie ma sposobu wyegzekwowania należnej kwoty w przypadku, gdyby zwycięzca aukcji okazał się jedynie żartownisiem, a nie poważnym nabywcą. Jednak w razie problemów - uważa Cave - bez trudu znajdzie innych nabywców, ponieważ zainteresowanie posiadaniem na własność miasteczka jest ogromne. Ceną wywoławczą zakończonej w piątek aukcji było 190 tys. dol., jednak ustalono również cenę minimalną w wysokości 2,5 mln dol. Od rozpoczęcia aukcji 24 października 58 osób złożyło w sumie 119 ofert. Jak podaje agencja Associated Press, pierwszym miasteczkiem wystawionym na internetowej aukcji było w 2002 r. Bridgeville w północnej Kalifornii.
Źródło: Onet
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57