Metro Exodus z NVIDIA RTX - Ray tracing wchodzi do gry
Technologia ray tracing nie znika w ostatnich dniach z pierwszych stron wszystkich portali zajmujących się szeroko pojętą tematyką sprzętu komputerowego. Trudno się dziwić - nowe rozwiązanie ma nam zaoferować niespotykaną do tej pory jakość efektów świetlnych w grach bez konieczności posiadania własnej farmy renderującej. Tak w każdym razie każą nam wierzyć liczne opublikowane dema technologiczne. A co z praktycznymi zastosowaniami? Kiedy zobaczymy pierwsze produkcje korzystające z ray tracingu? Okazuje się, że jeszcze w tym roku. Jedną z pierwszych gier korzystających z omawianej technologii ma być Metro Exodus, którego twórcy ogłosili właśnie współpracę z NVIDIĄ przy jej implementacji.
Dzięki Metro Exodus będziemy mieli pierwszą okazję by zaobserwować technologię ray tracing w realnych scenariuszach związanych z generowaniem oświetlenia otoczenia w grze.
NVIDIA RTX - ray tracing nareszcie trafi do gier komputerowych
Studio 4A Games przygotowało demo technologiczne, w którym zaprezentowało zastosowanie technologii NVIDIA RTX w swojej nowej produkcji. Zostało ono zaprezentowane podczas imprezy GDC 2018 i choć publika nie miała jeszcze okazji zagrać z wykorzystaniem nowego oświetlenia, tak przynajmniej możemy zobaczyć tak spisuje się ono w praktycznych zastosowaniach, a nie w sztucznych scenariuszach od początku do końca wyreżyserowanych pod kątem prezentacji danej technologii. Co więcej, w demie wykorzystano cześć scen które pojawiły się już w trailerze gry z E3 2017, dzięki czemu gracze mogą bez problemu porównać jaką różnicę w jakości oprawy graficznej robi zastosowanie NVIDIA RTX.
Metro: Exodus - pierwsze konkrety dotyczące projektu świata
Ray tracing w przypadku Metro Exodus ma mieć zastosowanie przede wszystkim w renderowaniu w czasie rzeczywistym efektów Global Illumination, Indirect Lightning oraz Ambient Occlusion. Generalnie mówimy więc o szeroko pojętym oświetleniu sceny, które za sprawą zastosowania nowej technologii ma prezentować się bardziej naturalnie i lepiej dopasowywać się do sytuacji w trakcie rozgrywki. Minusy takiego rozwiązania? Cóż, farma renderingowa może nie będzie nam potrzebna, ale nawet topowe układy graficzne z pewnością zawyją z bólu, co zresztą sami przedstawiciele studia zapowiedzieli już jakiś czas temu. Nie byłaby to zresztą sytuacja bez precedensu - już od czasów pierwszego Metro 2033 studio 4A Games ściśle współpracuje z NVIDIĄ wprowadzając do swoich gier nowinki graficzne i to zazwyczaj z bardzo dobrym skutkiem. Niestety wszystko ma swój koszt, a w przypadku gier z serii Metro są nim kosmiczne nieraz wymagania systemowe.
Futuremark przygotował demo prezentujące DirectX Raytracing
Powiązane publikacje

Gra 007 First Light zaprezentowana na długim gameplayu. Gra zadebiutuje na PC, PlayStation 5, Xbox Series i Nintendo Switch 2
32
SkyShowtime – filmowe i serialowe nowości VOD na wrzesień 2025. Wśród premier Dexter, Brutalista, Krytyk oraz Tulsa King
1
Skyblivion - twórcy prezentują z wyjaśnieniami pierwszy kwadrans minut wyjątkowej modyfikacji
13
Amazon Prime Video – filmowe i serialowe nowości VOD na wrzesień 2025. Wśród premier The Runarounds i Pokolenie V
1