Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Metro Exodus z Nvidia Hairworks i Advanced PhysX

Piotr Gontarczyk | 05-09-2018 11:30 |

Metro Exodus z Nvidia Hairworks i Advanced PhysXSeria gier Metro od początku charakteryzuje się m.in. dopracowaną i dobrze prezentującą się grafiką. To co zobaczyliśmy do tej pory wskazuje, że także gra Metro Exodus będzie świetnie wyglądać na konsolach PlayStation 4 i Xbox One, a także na platformie PC. Tego akurat należało spodziewać się po ekipie 4A Games. W nowej części bohaterowie gry opuszczą dawne Metro i przeniosą się na powierzchnię, gdzie uniwersum Metro gracze będą poznawać z zupełnie innej perspektywy. Na tegorocznym Gamescomie 2018 ujawniono, że nowa gra będzie wykorzystywać pewne elementy ray tracingu, poprzez technikę Nvidia RTX, który ma zwiększać poczucie realizmu przedstawianego świata. Okazuje się, że Metro Exodus będzie mieć więcej rozwiązań autorskich Nvidii.

Wyszli z Metra i rozkwitłe w promieniach Słońca kwiaty we włosach potargał im wiatr. A wszystko policzyć musiał GPU!

Metro Exodus z Nvidia Hairworks i Advanced PhysX [1]

Ekipa PCGamesHardware dokładniej przyjrzała się technicznym aspektom gry pokazywanej na targach Gamescom 2018. Zauważono, że Metro Exodus oprócz techniki RTX, wykorzystuje też Nvidia Hairworks oraz Advanced PhysX. Wszystkie te rozwiązania są autorskie, Nvidii. Niektórzy już żartują, że jak tak dalej pójdzie, to kolejne Metro będzie "ekskluzywem" dla posiadaczy GeForce'ów ;-) . Żarty jednak na bok. Mogłoby wydawać się, że techniki Hairworks i PhysX umierają. Zwłaszcza Hairworks nie ma na koncie wielu gier. W tych, w których technika ta pojawiła się, np. w Wiedźminie 3 i Final Fantasy XV (Windows), korzystanie z niej mocno odbija się na wydajności. Jeśli chodzi o PhysX, to tu akurat zaskoczenie jest niewielkie, bo rozwiązanie to pojawiło się też w grze Metro: Last Light.

Metro Exodus z Nvidia Hairworks i Advanced PhysX [2]

Wszystko pięknie, wszystko fajnie, dorzucajmy kolejne techniki Nvidii i chwalmy je na lewo i prawo (ekhm, RTX, ponad wszystko, ekhm), ale lepiej aby żaden gracz nie dał się złapać na hasełka. Na Gamescomie gra Metro Exodus została uruchomiona na platformie z kartą GeForce RTX 2080 Ti, a więc najmocniejszym i najdroższym modelem nowej serii. Mimo że ustawiono rozdzielczość 1080p, to taki potwór krążył w okolicach tylko 40 klatek na sekundę. Twórcy gry mają jednak jeszcze trochę czasu na ewentualne optymalizacji, ew. na tzw. downgrade grafiki, co tak naprawdę chyba nikogo by jakoś specjalnie nie zaskoczyło, prawda?

Źródło: PCGamesHardware
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 37

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.