Metro Exodus: prognozy wymagań sprzętowych oraz wydajności
Uwierzycie, że minęło już niemal 6 lat od ostatniej gry z serii Metro? Po drodze czas umiliły nam nieco poprawione wersje Redux, niemniej minął kawał czasu od ostatniej przygody w moskiewskim metrze. Metro Exodus, czyli trzecia część historii Artema od studia 4A Games pojawi się dokładnie 15 lutego (czyli za 3 tygodnie), a my wciąż nie dostaliśmy oficjalnych wymagań sprzętowych pod ten tytuł. Dlaczego brak podanych wymagań właśnie do tej produkcji wystawia naszą cierpliwość na szczególną próbę? Z doświadczenia bowiem wiemy, jak wymagające sprzętowo były poprzednie odsłony, a biorąc pod uwagę, że w Metro Exodus działać będzie jeszcze technologia śledzenia promieni w czasie rzeczywistym ray tracing 9choć nie powiedziano, czy już na czas premiery) to wizja horrendalnie wysokich wymagań staje się coraz bardziej realna. Serwis GameDebate postanowił więc nieco "podebatować" na temat tego, czego możemy spodziewać się po wymaganiach Metra.
Serwis GameDebate postanowił więc nieco "podebatować" na temat tego, czego możemy spodziewać się po wymaganiach gry Metro Exodus. Zamieszczamy je poniżej.
Metro Exodus - nowy trailer fabularny z nutą patosu w tle
Jak czytamy na portalu GameDebate, przewidywanie wymagań sprzętowych do Metro Exodus nie będzie tak proste, jak można było to uczynić z Metro Last Light na podstawie Metro 2033. Wszystko dlatego, że premiery dwóch wspomnianych gier, które zostały wydane przed latami, dzielił mniejszy okres czasu niż dziś. To co uczyniło więc GameDebate, to porównanie dwóch poprzednich tytułów do innych ówczesnych gier AAA, a także wyciągnięcie wniosków na podstawie dzisiejszych gier AAA. Najpierw wzięto się więc za porównanie wymagań Metra 2033 i Metra Last Light z innymi, królującymi w tym samym czasie tytułami. Rezultaty znajdziecie na screenach poniżej.
Korzystając z tych informacji, GameDebate zaczął budować obraz tego, gdzie ulokuje się Metro Exodus. Gra - jak twierdzi serwis - będzie prawdopodobnie najbardziej wymagającym tytułem wszech czasów. Przejście gry na bardziej otwarte poziomy niż dotąd może oznaczać spory wzrost zapotrzebowania na moc procesora, a serwis podejrzewa, że będą to więc wymagania procesorowe zbliżone do tych z Battlefielda V. Co do przewidywań w kwestii kart graficznych, GameDebate twierdzi, że powinniśmy zapomnieć o czymkolwiek, co ma poniżej 2 GB pamięci VRAM. By osiągnąć ustawienia Ultra przy rozdzielczości FullHD niezbędny może okazać się układ GeForce GTX 1070 lub Radeon RX Vega 56. Ustawienia wysokie powinny zaś współgrać już z GeForce GTX 1060 oraz Radeonem RX 580. W związku z powyższym ustalono następujące, nieoficjalne naturalnie wymagania sprzętowe gry Metro Exodus:
Metro Exodus - gra będzie zabezpieczona systemem Denuvo
Biorąc pod uwagę powyższe wymagania, serwis odważył się także na prognozę ilości klatek na sekundę dla tytułu Metro Exodus, przy użyciu poszczególnych kart graficznych i rozdzielczościach FullHD oraz 4K. Przy FullHD uśrednionych 60 fpsów powinniśmy uzyskać więc (według serwisu naturalnie) posiadając GPU NVIDIA GeForce GTX 1070, zaś przy 4K, ta sama liczba klatek może pojawić się dopiero przy użyciu karty GeForce RTX 2080 Ti. W obu przypadkach mowa o ustawieniach graficznych Ultra, nie ma zaś słowa o włączonej funkcji ray tracing. Jeśli przewidywania GameDebate się sprawdzą, może się okazać, że ustawienia Ultra w parze z ray tracingiem dadzą nam cokolwiek rozczarowującą liczbę klatek na sekundę, więc powinniśmy nastawić się na pójście na kompromis pod kątem elementów takich jak ustawienia graficzne/ray tracing/liczba klatek.