Metro 2033 Redux oraz Everything: dwie gry za darmo w Epic Store
Gracze kolekcjonujący tytuły udostępniane przez Epic Games za darmo mogli dorobić się już całkiem pokaźnego zbioru cenionych produkcji niezależnych. Do tej pory Epic udostępnił takie pozycje, jak Super Meat Boy, Edith Finch, Axiom Verge, Thimbleweed Park, The Witness, Transistor, Limbo, Moonlighter czy This War of Mine. W sierpniu pojawił się nawet wyjątek w postaci dwóch gier AAA, jakimi były Alan Wake i For Honor. Tym razem, od czwartku 26 września przez siedem dni, mamy szansę odebrać kolejne dwa tytuły. Mniej znane, symulacyjne Everything oraz znane chyba wszystkim bez wyjątku Metro 2033 (naturalnie w wersji Redux). Przy okazji warto wiedzieć, że Epic zorganizował dodatkowo przecenę na Metro Exodus. Tytuł możemy nabyć teraz w cenie 140 zł.
Od czwartku 26 września przez 7 dni, w sklepie Epic Store mamy szansę odebrać dwa darmowe tytuły. Symulacyjne Everything oraz Metro 2033 w poprawionej wersji Redux.
Metro 2033 - Wsiąść do pociągu ze S.T.A.L.K.E.R. i Call of Duty
Metro 2033 Redux to Odświeżona edycja popularnej strzelaniny FPP z elementami survival horroru. Tytuł pierwotnie ukazał się na komputerach osobistych oraz konsoli Xbox 360, a po czterech latach twórcy ze studia 4A Games postanowili wydać ulepszoną wersję na urządzenia nowej generacji (PlayStation 4 i Xbox One) oraz PC-ty. Historia opowiedziana w Metro 2033 Redux ma miejsce w niedalekiej przyszłości. Po nuklearnej apokalipsie świat jaki znamy przestał istnieć, większość ludzi wyginęła, a przeżyć udało się kilkutysięcznej grupie osób znajdujących się na terenach moskiewskiego metra. Gracz wciela się w Artema – młodego mężczyznę, mieszkającego w północnej strefie schronu, której defensywa chyli się ku upadkowi. Zostaje on wysłany do Polis - centralnej części metra, by powiadomić tamtejszych mieszkańców o zbliżającym się niebezpieczeństwie ze strony potworów i jednocześnie poprosić ich o wsparcie nadwątlonych linii obrony.
Recenzja Metro: Last Light - Mocny klimat i świetna grafika
Everything to eksperymentalny generator światów, którym to gracz może się przyglądać z różnych perspektyw. Tytuł jest dziełem niezależnego dewelopera Davida O’Reilly’ego. Źródłem inspiracji dla autora była twórczość filozofa Alana Wattsa, którego wykładów słuchamy w toku zabawy. Światy przedstawione w Everything możemy obserwować zarówno w skali mikro, jak i makro. Zabawę rozpoczynamy w ściśle określonym miejscu wygenerowanego proceduralnie uniwersum i sami decydujemy, jak potoczy się zabawa – możemy przejąć kontrolę nad pojedynczym atomem, zwierzęciem, przedmiotem czy choćby budynkiem i skoncentrować się na jego otoczeniu lub przejść o poziom wyżej i sterować całą planetą, gwiazdą lub nawet galaktyką. Gra nie ma ściśle określonego celu – sami decydujemy o tym, co i dlaczego robimy.
Powiązane publikacje

Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
9
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
123
La Quimera - gra otrzymała kiepskie pierwsze recenzje, po czym została wycofana na kilka godzin przed premierą
32
DOOM: The Dark Ages - oto Cosmic Realm. Prezentacja przeciwników i świata nawiązującego do twórczości H.P. Lovecrafta
5