Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Meta ogłosiła, że zacznie wykorzystywać dane użytkowników z Unii Europejskiej do trenowania modeli sztucznej inteligencji

Meta ogłosiła, że zacznie wykorzystywać dane użytkowników z Unii Europejskiej do trenowania modeli sztucznej inteligencjiOd dawna wiadomo, że w sieci nie jesteśmy anonimowi, a nasze dane są zbierane przez liczne podmioty, takie jak Google, Meta czy Microsoft. Choć w Europie chroni nas rozporządzenie RODO, w dobie dynamicznego rozwoju sztucznej inteligencji jego skuteczność coraz częściej bywa ograniczona. Tymczasem Meta, właściciel platform takich jak Facebook, Instagram i WhatsApp - oficjalnie ogłosiła, że rozpocznie agregację danych użytkowników w celu szkolenia modeli LLaMA.

Meta oficjalnie ogłosiła, że zacznie wykorzystywać publiczne dane użytkowników z Unii Europejskiej do trenowania sztucznej inteligencji, aby dostosować swoje modele do kontekstu kulturowego Starego Kontynentu.

Meta ogłosiła, że zacznie wykorzystywać dane użytkowników z Unii Europejskiej do trenowania modeli sztucznej inteligencji [1]

Była dyrektor Facebooka oskarża firmę Meta o manipulowanie reklamami wobec nastolatków i współpracę z Chinami

Dla nikogo nie jest dziś tajemnicą, że Meta, właściciel platform takich jak Facebook, Instagram, WhatsApp i Threads, od lat gromadzi ogromne ilości danych prywatnych, głównie w celu precyzyjnego serwowania reklam. Teraz jednak firma oficjalnie ogłosiła, że zamierza wykorzystywać dane użytkowników z Unii Europejskiej również do trenowania własnych modeli sztucznej inteligencji LLaMA. Decyzja ta wywołała spore kontrowersje na Starym Kontynencie, szczególnie w kontekście ochrony prywatności (nie ukrywajmy, głównie chodzi o wiadomości, bo reszta jest na wyciągnięcie ręki). Meta zapewnia jednak, że wykorzystywane będą wyłącznie dane pochodzące z publicznych postów oraz interakcji z Meta AI. Prywatne wiadomości oraz jakiekolwiek dane użytkowników poniżej 18. roku życia mają być całkowicie wykluczone z procesów szkoleniowych. Jako powód takiej decyzji firma wskazuje potrzebę lepszego dostosowania swoich modeli do specyfiki językowej i kulturowej Europy.

Meta ogłosiła, że zacznie wykorzystywać dane użytkowników z Unii Europejskiej do trenowania modeli sztucznej inteligencji [2]

Darmowa konkurencja dla ChatGPT - skorzystaj z modelu językowego Llama 2 bezpośrednio na swoim komputerze

Począwszy od tego tygodnia, technologiczny gigant rozpocznie informowanie Europejczyków, zarówno za pośrednictwem poczty elektronicznej, jak i bezpośrednio w swoich aplikacjach o planowanym wykorzystaniu ich danych do szkolenia sztucznej inteligencji. Powiadomienie ma zawierać szczegółowe wyjaśnienie, jakie dane zostaną objęte procesem oraz link do formularza, który umożliwia użytkownikom rezygnację z udziału w tym przedsięwzięciu. W praktyce jednak mamy do czynienia z dobrze znaną strategią, gdzie tylko niewielki odsetek użytkowników będzie wiedział, gdzie szukać i jak skorzystać z opcji sprzeciwu. Meta zapewnia: „Sprawiliśmy, że ten formularz sprzeciwu jest łatwy do znalezienia, odczytania i użycia, a także będziemy honorować wszystkie formularze sprzeciwów, które już otrzymaliśmy, jak również te nowo przesłane”.

Meta ogłosiła, że zacznie wykorzystywać dane użytkowników z Unii Europejskiej do trenowania modeli sztucznej inteligencji [3]

Meta prezentuje modele Llama 4. Nowa generacja otwartoźródłowej AI przetwarza tekst, obraz i dźwięk

Pomijając kontrowersje związane z tą decyzją i skupiając się wyłącznie na jej technologicznym wymiarze, można założyć, że zmiana ta realnie wpłynie na jakość działania modeli AI. Dzięki dostępowi do lokalnych danych, modele LLaMA mają szansę znacznie lepiej rozumieć np. język polski, z którym obecnie sobie kompletnie nie radzą (choć i tak lepiej niż asystentka Apple, Siri). Zwiększona ekspozycja na autentyczne posty i zdjęcia użytkowników pozwoli też lepiej uchwycić niuanse takie jak sarkazm, slang czy specyficzne formy wyrażania emocji. Co więcej, modele będą mogły efektywniej reagować na różnice kulturowe i społeczne, co przełoży się na bardziej trafne i naturalne interakcje z użytkownikami w Europie.

Źródło: Meta, Engadget
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 32

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.