Messenger Kids, czyli komunikator dla dzieci do Facebooka
Aplikacja Messenger Kids dostępna jest już dla użytkowników smartfonów i tabletów Apple’a, wkrótce będą mogli z niej również korzystać posiadacze urządzeń z Androidem. Rosnąca wśród dzieci i młodzieży popularność Instagrama i Snapchata wymusza na Facebooku działanie, które docelowo ma skłonić rodziców i ich potomków do przyzwyczajenia nowych odbiorców usług amerykańskiej korporacji do posługiwania się narzędziami Facebooka. Wszystko wskazuje na to, że komunikacja przez internet z dziećmi stanie się jeszcze bardziej kolorowa, a decyzje rodziców o zablokowaniu możliwości komunikacji z nowym chłopakiem/dziewczyną, będzie można dokonać zdalnie.
W Messenger Kids nie ma wbudowanej opcji zakupów, a przekazywane przez aplikacje informacje nie są wykorzystywane do prezentacji reklam. Hmmm... to może wszyscy się przesiądźmy na wersję dla dzieci?
Największy rywal Facebooka – Snapchat już dysponuje odpowiednimi mechanizmami, które przyciągają uwagę najmłodszych użytkowników globalnej sieci i serwisów społecznościowych. Główny atut przetargowy to rozrywka i mechanizmy umożliwiające przetwarzanie obrazu transmitowanego na żywo. Nie bez powodu Facebook przejął Instagram w 2012 roku. Obrazkowy komunikator uzupełnił portfolio firmy operującej największą siecią społecznościową na świecie. Obecnie widać wyraźne zmiany w zakresie przekazu wiadomości – od pewnego czasu Facebook oferuje m.in. opcję tworzenia mini-ankiet złożonych z dwóch opcji do wyboru, za której wprowadzenie odpowiada 100-osobowy zespół zajmujący się wyłącznie projektami związanymi z najmłodszymi użytkownikami Facebooka. Kolejny element przekonywania do zalet serwisów społecznościowych dzieci to Messenger Kids.
Komunikator umożliwia przekaz informacji w formie tekstu, głosu i wideo, wraz z efektami specjalnymi, które znają użytkownicy Snapchata: dodawanie okularów, nosków, uszu, barwnych malunków na twarzach i uzupełnianie transmisji zabawnymi grafikami. Messenger Kids umożliwia rozmowy z jedną lub kilkoma osobami. Ekran startowy uwzględnia listę kontaktów oraz prezentuje informacje o tym, kto aktualnie jest dostępny online. Jedyna, znacząca różnica pomiędzy standardową edycją Messengera a Messengerem Kids to proces zakładania konta i kontroli listy kontaktów, który wymaga udziału rodziców. Służy to tego panel Messenger Kids Controls, do którego dostęp mają wyłącznie rodzice. To oni określają z kim może rozmawiać dziecko. Aktywacja konta dziecka, potwierdzona przez rodziców nie daje tym pierwszym dostępu do konta i treści prezentowanych na profilu facebookowym rodziców.
Kolejna fala sprytnych ataków phishingowych na Facebooku
Według zapewnień Facebooka, opublikowanych w serwisie Facebook Newsroom, w komunikatorze Messenger Kids nie ma wbudowanej opcji zakupów, a przekazywane przez aplikacje informacje nie są wykorzystywane do prezentacji reklam. Na podstawie badań przeprowadzonych przez Facebooka w USA 93 procent dzieci w wieku 6-12 lat ma dostęp do tabletów lub smartfonów, 66% posiada własne urządzenia. Badania wykazują, że dzieci korzystają z aplikacji przeznaczonych dla dorosłych, w tym komunikatorów internetowych i serwisów społecznościowych. 81% rodziców (z 1200 ankietowanych) poinformowało, że ich dzieci rozpoczęły korzystanie z mediów społecznościowych w wieku 8-13 lat. W Europie na razie możemy tylko obserwować z daleka amerykańskie nowinki, prawdopodobnie niedługo nasze pociechy zaczną przesyłać mniej lub bardziej ubarwione nagrania wprost na ekran smartfonów... Przydałyby się lekcje estetyki i zachowania umiaru w doklejaniu kolorowych napisów.
Facebook startuje z reklamami w Messengerze na całym świecie
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57