Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Mass Effect Legendary Edition vs Mass Effect – nowe porównanie graficzne. Remaster to także wiele zmian w rozgrywce

Bartosz Woldański | 07-04-2021 08:00 |

Mass Effect Legendary Edition vs Mass Effect – nowe porównanie graficzne. Remaster to także wiele zmian w rozgrywceZapowiedziane w listopadzie minionego roku Mass Effect Legendary Edition niedługo trafi na PC oraz konsole. Stosunkowo niedawno, bo dwa miesiące temu, poznaliśmy więcej szczegółów na temat remasterów pierwszych trzech odsłon space opery od studia BioWare, w tym wymagania sprzętowe. Nie obyło się też bez prezentacji zwiastuna. Jako że premiera Mass Effect Legendary Edition zbliża się wielkimi krokami, to EA było gotowe podzielić się nowymi informacjami na temat zmian w mechanice rozgrywki oraz grafice. Serwis IGN opublikował nawet kilkunastominutowy gameplay porównujący odświeżone wersje Mass Effecta z oryginałami, przy czym w największym stopniu skupiono się ze zrozumiałych powodów na najbardziej archaicznej odsłonie, czyli „jedynce”.

Do sieci trafił filmik porównujący grafikę Mass Effect Legendary Edition i oryginalnych odsłon kosmicznej serii. Ponadto EA opublikowało listę zmian, na jakie mogą liczyć gracze w remasterach RPG-ów akcji w klimacie science fiction od studia BioWare. 

Mass Effect Legendary Edition vs Mass Effect – nowe porównanie graficzne. Remaster to także wiele zmian w rozgrywce [1]

Mass Effect Legendary Edition – data premiery, wymagania sprzętowe wersji PC i szczegóły o remasterach trylogii BioWare

Mass Effect Legendary Edition to zestaw remasterów, a nie remake’ów, więc zmiany nie będą aż tak drastyczne, aczkolwiek pierwsza odsłona, wydana pierwotnie w 2007 roku na Xboksa 360 i ponad pół roku później na PC, przejdzie bardziej zauważalną metamorfozę. Na opublikowanym przez IGN materiale wideo widać szczególnie lepsze tekstury, modele postaci, zasięg rysowania obiektów i usprawniony system oświetlenia. Nie zmarnujemy też tyle czasu w windach… W kolejnych Mass Effektach zmiany w oprawie wizualnej będą bardziej subtelne. 

Mass Effect 5 i Dragon Age 4 zaprezentowane podczas gali The Game Awards 2020. Gry BioWare otrzymały pierwsze zwiastuny

Remaster Mass Effecta to jednak nie tylko poprawa grafiki, lecz także przebudowany interfejs i kreator postaci, a także – albo przede wszystkim – sporo zmian w mechanice rozgrywki (walce czy sterowaniu i zachowaniu pojazdu Mako) oraz poprawek nawet mniej istotnych elementów. Mają one upodobnić grę do drugiej i trzeciej części kosmicznej trylogii, które, rzecz jasna, też doczekają się odświeżenia. Przykładowe punkty z udostępnionej przez Electronic Arts listy zamieściliśmy poniżej. Przypominamy, że premiera Mass Effect Legendary Edition na PC oraz konsole PlayStation 4, PS5, Xbox One i Xbox Series X/S odbędzie się 14 maja 2021 roku. 

Zmiany w systemie walki pierwszego Mass Effecta:

  • Członkowie oddziału mogą teraz otrzymywać indywidualne rozkazy w pierwszej części Mass Effect, podobnie jak w Mass Effect 2 i 3.
  • Niektóre walki z wrogami głównymi i zwyczajnymi z pierwszej gry zostały zmodyfikowane tak, żeby były uczciwsze, a przy tym nadal stanowiły wyzwanie dla graczy
  • System osłon został poprawiony w całej trylogii
  • Podczas niektórych starć dostępne są nowe osłony
  • Chowanie się i wychodzenie zza osłony działa bardziej przewidywalnie
  • Przyznawanie PD zostało ponownie zbalansowane w pierwszej grze (szczegóły poniżej)
  • Dostępność amunicji została ponownie zbalansowana w Mass Effect 2 (szczegóły poniżej)
  • Walka wiąże się ze zdobywaniem PD. Liczba PD przyznawanych w pierwszej części została ujednolicona w celu uzyskania lepszego wyważenia, zwłaszcza pod koniec gry. Gracze, którzy ukończą większość dostępnej zawartości powinni częściej dochodzić do końca na wysokim poziomie, nie trzeba więc będzie przechodzić gry drugi raz, by osiągnąć ten cel. Dodatkowo limit poziomu postaci podczas pierwszego podejścia do gry został usunięty.

Zmiany w Mako:

  • Lepsza sterowność
  • Poprawiony model fizyczny, który cechuje się większym „poczuciem masy” i lepszą przyczepnością 
  • Poprawione sterowanie kamerą
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał Mako dokładne celowanie przy niskich kątach
  • Tarcze regenerują się szybciej
  • Dodano nowe dopalacze pozwalające uzyskać wyższą prędkość
  • Czas odnowienia dopalaczy jest niezależny od silników skokowych
  • Podczas korzystania z Mako nie otrzymuje się już mniejszej liczby PD
  • Kontakt z lawą nie powoduje już natychmiastowego niezaliczenia misji i zamiast tego zadaje obrażenia czasowe

Ogólne zmiany w trylogii (wybrane): 

  • Nowa, wspólna aplikacja startowa dla wszystkich trzech gier
  • Pozwala zmieniać ustawienia napisów i języka dla całej trylogii
  • Stan gry nadal jest zapisywany osobno dla każdej części, pozwalając na niezależne zarządzanie zapisami
  • Zaktualizowany kreator postaci i nowe opcje opisane powyżej
  • Żeńska Shepard z Mass Effect 3 to nowy domyślny wygląd kobiecy we wszystkich trzech grach (oryginalna wersja dostępna jest jako jedna z gotowych opcji do wybrania)
  • Zaktualizowano osiągnięcia z całej trylogii
  • Do trylogii dodano nowe osiągnięcia
  • Postępy w ramach niektórych osiągnięć będą naliczane we wszystkich trzech grach (np. „zabij 250 wrogów we wszystkich grach”)
  • Usunięto osiągnięcia, które stały się niepotrzebne na skutek działań konsolidacyjnych
  • Opisy/założenia i/lub nazwy niektórych osiągnięć zostały zaktualizowane
  • Zintegrowano broń i pancerze z pakietów DLC
  • Broń i pancerze z pakietów DLC to teraz naturalna część gry; można je odblokować dzięki badaniom lub kupić od handlarzy pojawiających się w różnych punktach rozgrywki – nie będą dostępne od samego początku. Pozwoliło to zachować ogólny balans i progresję w ME2 i ME3
  • Kaptur zwiadowczy (ME2) i pancerz Ajax Cerberusa (ME3) dostępne są na początku każdej gry
  • Dodatkowe zmiany poprawiające przebieg i komfort rozgrywki
  • Zremiksowana i poprawiona oprawa dźwiękowa we wszystkich grach
  • Usunęliśmy setki starych błędów z oryginalnych wersji
  • Natywna obsługa kontrolerów i ekranów 21:9 na PC oraz kompatybilność z DirectX 11

Mass Effect Legendary Edition vs Mass Effect – nowe porównanie graficzne. Remaster to także wiele zmian w rozgrywce [2]Mass Effect Legendary Edition vs Mass Effect – nowe porównanie graficzne. Remaster to także wiele zmian w rozgrywce [3]Mass Effect Legendary Edition vs Mass Effect – nowe porównanie graficzne. Remaster to także wiele zmian w rozgrywce [4]Mass Effect Legendary Edition vs Mass Effect – nowe porównanie graficzne. Remaster to także wiele zmian w rozgrywce [5]

Źródło: IGN, EA
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 47

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.