Mass Effect: Andromeda - znamy opcje graficzne wersji PC
Już tylko dwa tygodnie dzieli nas od premiery wyczekiwanej gry Mass Effect: Andromeda. Dodatkowo za tydzień odblokowany zostanie 10-godzinny trial przygotowany dla abonentów Origin Access oraz EA Access. Tak więc już za 7 dni będzie można sprawdzić możliwości najnowszego tytułu studia BioWare. Od pewnego czasu wiemy także, że kanadyjskie studio pracuje z NVIDIĄ nad pecetową wersją, skutkiem czego jest dodanie takich opcji jak NVIDIA Ansel, HBAO Full czy też HDR. To właśnie firma z Santa Clara umieściła oficjalnie screeny w sieci przedstawiające wszystkie ustawienia graficzne jakie pojawią się w grze Mass Effect: Andromeda. Już teraz możemy więc zobaczyć jakie dokładnie opcje przygotowało dla nas studio BioWare. Oprócz tego zaprezentowano także kilka ujęć w rozdzielczości 4K.
Mass Effect: Andromeda w wersji PC zostanie wzbogacony o takie opcje jak NVIDIA Ansel, HBAO Full czy też technikę oświetlenia HDR.
Oficjalne wymagania sprzętowe gry Mass Effect: Andromeda
NVIDIA na swoim forum umieściła screeny przedstawiające wszystkie ustawienia graficzne jakie znajdą się w nadchodzącej grze Mass Effect: Andromeda. Wynika z nich, że opcji będzie naprawdę dużo i każdy będzie mógł swobodnie pogrzebać w tychże ustawieniach. To dobra wiadomość zwłaszcza dla osób posiadających nieco słabszy sprzęt od np. rekomendowanej konfiguracji. Osoby grające w gry powstałe na silniku Frostbite raczej nie będą zaskoczone listą udostępnionych opcji graficznych. Znajdziemy tu bowiem takie ustawienia jak jakość tekstur, cieni, siatki czy tereny. Do dyspozycji graczom udostępnione także zostały dwie metody antyaliasingu: FXAA (z pewnością rozbity na FXAA średni i FXAA wysoki) oraz TAA (Temporal AA). Pojawi się także opcja o nazwie oświetlenie rozproszone. Tu będzie można wybrać pomiędzy SSAO a HBAO. Wprawdzie na zdjęciach widać tylko ustawienia ultra, jednak silnik Frostbite 3 znany jest z użycia czterech predefiniowanych presetów: Low, Medium, High oraz Ultra.
Lista opcji graficznych gry Mass Effect: Andromeda:
- Filmowa ziarnistość ekranu
- Aberracja chromatyczna
- Ogólna jakość grafiki
- Skalowanie rozdzielczości
- Jakość tekstur
- Metoda wygładzania (Antyaliasing)
- Oświetlenie rozproszone (Ambient Occlusion)
- Jakość przetwarzania post
- Jakość filtrowania tekstur
- Jakość oświetlenia
- Jakość cieni
- Jakość efektów
- Jakość siatki 3D
- Jakość shaderów
- Jakość terenu
- Jakość roślinności
NVIDIA opublikowała także kilka screenów wykonanych w rozdzielczości Ultra HD 4K. Jeden z nich możecie zobaczyć na początku newsa, kolejne znajdują się niżej. Przypominam, że już za tydzień, 16 marca udostępniony zostanie 10-godzinny trial gry Mass Effect: Andromeda, podczas którego będzie można sprawdzić fragment kampanii fabularnej oraz tryb multiplayer. Pomimo możliwości pogrania już za tydzień, dopiero za 2 tygodnie wraz z premierą gry zostanie wypuszczony także tzw. "Day-1 Patch", który może dodatkowo pozytywnie wpłynąć na wydajność. Niemniej jednak trial już w pewnym stopniu odpowie na pytanie jak wygląda optymalizacja najnowszego hitu studia BioWare.
Powiązane publikacje

Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
0
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
9
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124
La Quimera - gra otrzymała kiepskie pierwsze recenzje, po czym została wycofana na kilka godzin przed premierą
32