Mass Effect 4 będzie oparte na silniku Frostbite
Firma BioWare oficjalnie potwierdziła, że kolejna odsłona Mass Effect będzie zbudowana w oparciu o technologię Frostbite, autorstwa studia DICE. Szef filii BioWare znajdującej się w Montrealu - Yanick Roy - nie sprecyzował jednak dokładnie, która wersja silnika zostanie użyta do produkcji kolejnej odsłony Mass Effect. Dodatkowo, ekipa programistów będzie mogła skorzystać z pracy wykonanej przez twórców Dragon Age III. Chodzi o poprawki i ulepszenia w silniku. Nowy Mass Effect ma być spójny z całym uniwersum, które zostało stworzone w trzech poprzednich częściach gry, jednak BioWare Montreal będzie starało się stworzyć coś nowego w temacie mechaniki rozgrywki, jak i fabuły. Wszystko jest jeszcze w fazie opracowywania, ale w procesie twórczym ma pomóc właśnie przesiadka z narzędzi Unreal Engine 3 na Frostbite.
Oczywiście, fani ME odnajdą w nowej odsłonie te same zalety, które zapewniły sukces trylogii, czyli: zróżnicowane rasy, duży świat do eksploracji oraz filmową fabułę. W tym momencie studio zaczyna się rozrastać i poszerza szeregi, aby sprostać tak wielkiej produkcji. Poszukiwani są nowi artyści, graficy, animatorzy, programiści oraz menedżerzy. Prace pełną parą mają ruszyć w przyszłym roku, kiedy to większość nowych stanowisk zostanie obsadzonych. Data premiery Mass Effect 4 nie została nawet jeszcze wstępnie podana.
Źródło: IGN
Powiązane publikacje

StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
11
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
3
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
10
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124