Marvel's Spider-Man Remastered na PC zaoferuje Ray Tracing, obsługę technik NVIDIA DLSS i DLAA oraz absurdalną cenę
Podczas ostatniego pokazu State of Play, Sony wraz ze studiem Insomniac Games potwierdzili prace nad komputerową wersją hitu PlayStation w postaci gry Marvel's Spider-Man Remastered (a także Miles Morales, przy czym samodzielny dodatek wyjdzie jesienią). Gra z Peterem Perkerem w roli głównej zadebiutuje na PC już w sierpniu, toteż producent oraz wydawca podzielili się informacjami na temat wymagań oraz funkcjonalności wersji komputerowej.
Sony opublikowało nowy materiał z gry Marvel's Spider-Man Remastered w wersji PC. Komputerowa wersja będzie oferować lepszą jakość cieni, obsługę Ray Tracingu, NVIDIA DLSS oraz DLAA.
Marvel's Spider-Man Remastered trafi na PC - premiera przygód Petera Parkera nastąpi jeszcze w wakacje 2022
Komputerowa wersja Marvel's Spider-Man zaoferuje oczywiście nie tylko obsługę natywnej rozdzielczości 4K czy nielimitowanej liczby klatek na sekundę, ale również kilka dodatków. Przede wszystkim oprawa wizualna doczeka się ulepszonych cieni, a także obsługi Ray Tracingu pod kątem poprawionych odbić w przestrzeni ekranu. Dodatkowo posiadacze kart NVIDIA GeForce RTX mogą liczyć na pełną obsługę technik DLSS oraz DLAA (ulepszony antyaliasing z pomocą sprzętowych jednostek Tensor). Nie zabraknie ponadto pełnej obsługi ultrapanoramicznych rozdzielczości - proporcji 21:9, 24:10 czy 32:9. Gra zadebiutuje 12 sierpnia, a od dzisiaj można składać zamówienia przedpremierowe (Steam, Epic Games Store). Tym razem Sony jednak nieco przesadziło chyba z ceną, bowiem gra oferowana jest w kwocie 299 złotych. To zdecydowanie więcej niż dotychczasowe pozycje tj. Horizon czy God of War.
Minimum | Zalecane | Very High | Amazing RT | Ultimate RT | |
Procesor | Intel Core i3-4160 | Intel Core i5-4670 AMD Ryzen 5 1600 |
Intel Core i5-11400 AMD Ryzen 5 3600 |
Intel Core i5-11600K AMD Ryzen 7 3700X |
Intel Core i7-12700K AMD Ryzen 9 5900X |
Karta graficzna | NVIDIA GeForce GTX 950 | NVIDIA GeForce GTX 1060 AMD Radeon RX 580 |
NVIDIA GeForce RTX 3070 AMD Radeon RX 6800 XT |
NVIDIA GeForce RTX 3070 AMD Radeon RX 6900 XT |
NVIDIA GeForce RTX 3080 AMD Radeon RX 6950 XT |
Pamięć RAM | 8 GB | 16 GB | 16 GB | 16 GB | 32 GB |
Miejsce na dysku | 75 GB HDD | 75 GB SSD | 75 GB SSD | 75 GB SSD | 75 GB SSD |
System | Windows 10 | Windows 10 | Windows 10 | Windows 10 | Windows 10 |
Jakość grafiki | Very Low | Medium | Very High | High / RT High | High / RT Very High |
Rozdzielczość | 720p / 30 FPS | 1080p / 60 FPS | 2160p / 60 FPS | 1440p / 60 FPS | 2160p / 60 FPS |
Test Spider-Man Miles Morales - 60 FPS i Ray Tracing na PlayStation 5
Przy okazji Sony opublikowało wymagania sprzętowe Marvel's Spider-Man Remastered. Okazuje się, że o ile wymagania bez włączonego Ray Tracingu są raczej stosunkowo niskie, tak aktywne śledzenie promieni może wyciskać (zwłaszcza) z karty graficznej siódme poty. Twórcy do rozdzielczości 1440p i 60 klatek (lub 4K i 30 FPS) na sekundę rekomendują wykorzystanie kart NVIDIA GeForce RTX 3070 lub AMD Radeon RX 6900 XT i mowa tutaj wyłącznie o wysokich ustawieniach graficznych (ogólnie, jest jeszcze Very High) oraz wysokich ustawieniach dla RT. W przypadku rozdzielczości 4K mowa o GeForce RTX 3080 lub Radeon RX 6950 XT, aby grać na ustawieniach wysokich (ogólnie) oraz z pełnym Ray Tracingiem, przy zachowaniu 60 FPS. Dodatkowo w tych warunkach twórcy rekomendują posiadanie 32 GB pamięci RAM.
Powiązane publikacje

Oprogramowanie Nintendo Switch 20.0.0 - Wirtualne Karty Gier, GameShare i przygotowanie systemu na premierę Switch 2
1
StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
15
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
5
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
10