Marvel's Avengers - szczegóły techniczne wersji dla PlayStation 5
Kilka dni temu odbył się pokaz gry Marvel's Avengers, nad którym pracuje obecnie studio Crystal Dynamics oraz Square Enix. Tytuł na licencji Marvela zadebiutuje na PC, Xbox One oraz PlayStation 4 we wrześniu. Podczas prezentacji potwierdzono, że w późniejszym czasie pojawią się także dedykowane wersje dla PlayStation 5 oraz Xbox Series X. Wówczas jednak nie doprecyzowano czego powinniśmy oczekiwać po nowej generacji konsol. W przypadku urządzenia japońskiej firmy poznaliśmy garść szczegółów - nie jest to specjalnie zaskakujące biorąc pod uwagę marketingową umowę pomiędzy Sony i Square Enix. Dzięki temu jednak wiemy, jakiej jakości oprawy i jakich usprawnień powinniśmy oczekiwać po PlayStation 5. Prawdopodobnie jednak nie wszyscy gracze będą z tych informacji zadowoleni, bowiem pomimo zauważalnie mocniejszego urządzenia, przyjdzie nam wybierać między jakością a płynnością.
Marvel's Avengers na konsoli PlayStation 5 doczeka się m.in. wsparcia dla techniki śledzenia promieni (Ray Tracing). Do wyboru będą także dwa trybu działania - wydajności bądź jakości.
Sony PlayStation 5 - pokaz gier oraz wygląd konsoli nowej generacji
W materiałach z tego tygodnia dotyczących Marvel's Avengers przedstawiono główną bohaterkę, Kamalę Khan (Ms Marvel), która razem z innymi superbohaterami, takimi jak Czarna Wdowa, Iron Man, Thor czy Hulk, musi powstrzymać armię wymyślonego przez Stana Lee i Jacka Kirby’ego M.O.D.O.K.-a (Mobilny Organizm Zaprojektowany Tylko Do Zabijania). Fani komiksów powinni kojarzyć tę wielką głowę posługującą się mocami psychicznymi pokroju telekinezy i telepatii. O ile jednak o grze wiemy już sporo, o tyle pod znakiem zapytania stała jakość oprawy graficznej na konsoli Sony PlayStation 5 - gra będzie oferowana dla przypomnienia za darmo dla osób, które wyposażą się w kopię na PlayStation 4.
Sony PlayStation 5 - Amazon ujawnił cenę oraz datę premiery
Okazuje się, że mimo dużo lepszej specyfikacji, nadal przyjdzie nam wybierać pomiędzy jakością oprawy graficznej a płynnością rozgrywki. W przypadku tego pierwszego mamy otrzymać m.in. wsparcie dla Ray Tracingu, ulepszone oświetlenie czy zauważalnie lepszą jakość tekstur. Nie zabraknie także dużo szybszego wczytywania gry z racji obecności dysku SSD. W trybie tym otrzymamy natywną rozdzielczość 4K, ale przy maksymalnie 30 klatkach na sekundę. Z kolei tryb płynności będzie pozbawiony Ray Tracingu, a także ma bazować na renderowaniu szachownicowym do 4K. Otrzymamy jednak płynniejszą rozgrywkę, przy czym Square Enix nie podało konkretnej wartości, co oznacza, że sztywne 60 FPS może okazać się nierealne.
Powiązane publikacje

Pixgun - intrygujące demo gry 2D w stylu pixel art debiutuje na festiwalu Steam Next od niezależnego polskiego studia
5
Postal 2 Redux - powstaje odświeżona wersja jednej z najbrutalniejszych gier w historii
17
Silent Hill Remake oficjalnie potwierdzony. Polskie studio Bloober Team bierze się za odświeżenie pierwszej gry z serii
8
Wiedźmin 3 może otrzymać jeszcze jeden dodatek do gry. Nowa zawartość ma powstawać we współpracy ze studiem Fool's Theory
49