Mark Zuckerberg: Facebook nie podsuwa szkodliwych, angażujących dla użytkownika treści. Czy na pewno?
Frances Haugen, były pracownik Facebooka, stanęła wczoraj przed Kongresem USA w celu złożenia zeznań. Sygnalistka opowiedziała o metodach monetyzacji usług z portfolio Facebooka, które znacząco kłócą się z dbaniem o dobre samopoczucie użytkowników. Według Frances Instagram podsyłał użytkownikom niekoniecznie pozytywne treści, które mogły wywoływać u niektórych osób złość, smutek, a nawet depresję. Wszystko w celu zatrzymania przy sobie użytkowników. Wskazane materiały są bowiem niezwykle angażujące, dzięki czemu userzy pozostają dłużej w danym miejscu serwisu. W efekcie reklamodawcy otrzymują możliwość dłuższej i skuteczniejszej emisji swoich banerów. Facebooka, Mark Zuckerberg, przerwał milczenie i zdecydował się odpowiedzieć na „zarzuty”.
CEO Facebooka, Mark Zuckerberg odpowiada na oskarżenia Frances Haugen związane z podsuwaniem użytkownikom serwisu Instagram szkodliwych treści w celach zwiększenia zaangażowania.
Metadane i dane - skarbnica wiedzy o nas i o naszych zwyczajach
Facebook posiadający w swoim portfolio również markę Instagram, to prawdziwa potęga na rynku serwisów społecznościowych. Choć co pewien czas FB jest przedmiotem afer, które ujawniają działania ze szkodą dla użytkowników, usługodawca wychodzi z nich obronną ręką. Osoby korzystające z serwisu stanowią olbrzymią siłę i z pewnością nie odpuszczą z dnia na dzień udziału w społecznościówce. Dotyczy to nie tylko FB, ale również Instagrama. W przypadku tego drugiego w ostatnim czasie pojawiły się niepokojące oskarżenia Serwis, w celu zwiększenia zaangażowania użytkowników, miał prezentować im treści powodujące pogorszenie samopoczucia, a nawet wywołujące depresję. Taką informację potwierdziła Frances Haugen podczas wczorajszych zeznań w Kongresie.
Test Sony Xperia 5 III – Z czego rezygnujemy, wybierając skromniejszy odpowiednik smartfona Xperia 1 III?
Treści miały być prezentowane blisko reklam, tak aby użytkownicy pozostawali przy nich dłużej, zwiększając przychód FB. Mark Zuckerberg powiedział, iż argumenty Frances są nielogiczne, a on sam nie zna żadnej firmy technologicznej, która celowo wywoływałyby u użytkowników złość lub depresję. CEO Facebooka opublikował na swojej tablicy list, w którym odnosi się zarówno do rzeczonej kwestii jak i ostatniej awarii. Na ten moment jest to nic innego, jak przerzucanie się argumentami. Czy firma faktycznie przedkłada finanse nad dobrą użytkowników? To pytanie pozostaje otwarte.
Powiązane publikacje

China Mobile osiąga 280 Gbps w testach 6G. Pobieranie 50 GB pliku trwa zaledwie 1,4 sekundy. Wszystko dzięki satelicie
53
Qualcomm pracuje nad Wi-Fi 8. Nowy standard zrewolucjonizuje sposób łączenia się z Internetem w domu i biurze
27
Jaki Linux do gier? Który układ graficzny? Nowe statystyki ze Steam ukazują, jak wygląda granie w świecie Open Source (częściowo)
101
Cloudflare uruchamia system Pay Per Crawl dla monetyzacji botów AI szukających danych treningowych
9