Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Mark Zuckerberg: Facebook nie podsuwa szkodliwych, angażujących dla użytkownika treści. Czy na pewno?

Marcin Karbowiak | 06-10-2021 09:30 |

Mark Zuckerberg: Facebook nie podsuwa szkodliwych, angażujących dla użytkownika treści. Czy na pewno?Frances Haugen, były pracownik Facebooka, stanęła wczoraj przed Kongresem USA w celu złożenia zeznań. Sygnalistka opowiedziała o metodach monetyzacji usług z portfolio Facebooka, które znacząco kłócą się z dbaniem o dobre samopoczucie użytkowników. Według Frances Instagram podsyłał użytkownikom niekoniecznie pozytywne treści, które mogły wywoływać u niektórych osób złość, smutek, a nawet depresję. Wszystko w celu zatrzymania przy sobie użytkowników. Wskazane materiały są bowiem niezwykle angażujące, dzięki czemu userzy pozostają dłużej w danym miejscu serwisu. W efekcie reklamodawcy otrzymują możliwość dłuższej i skuteczniejszej emisji swoich banerów. Facebooka, Mark Zuckerberg, przerwał milczenie i zdecydował się odpowiedzieć na „zarzuty”.

CEO Facebooka, Mark Zuckerberg odpowiada na oskarżenia Frances Haugen związane z podsuwaniem użytkownikom serwisu Instagram szkodliwych treści w celach zwiększenia zaangażowania.

Mark Zuckerberg: Facebook nie podsuwa szkodliwych, angażujących dla użytkownika treści. Czy na pewno? [1]

Metadane i dane - skarbnica wiedzy o nas i o naszych zwyczajach

Facebook posiadający w swoim portfolio również markę Instagram, to prawdziwa potęga na rynku serwisów społecznościowych. Choć co pewien czas FB jest przedmiotem afer, które ujawniają działania ze szkodą dla użytkowników, usługodawca wychodzi z nich obronną ręką. Osoby korzystające z serwisu stanowią olbrzymią siłę i z pewnością nie odpuszczą z dnia na dzień udziału w społecznościówce. Dotyczy to nie tylko FB, ale również Instagrama. W przypadku tego drugiego w ostatnim czasie pojawiły się niepokojące oskarżenia Serwis, w celu zwiększenia zaangażowania użytkowników, miał prezentować im treści powodujące pogorszenie samopoczucia, a nawet wywołujące depresję. Taką informację potwierdziła Frances Haugen podczas wczorajszych zeznań w Kongresie.

Mark Zuckerberg: Facebook nie podsuwa szkodliwych, angażujących dla użytkownika treści. Czy na pewno? [2]

Test Sony Xperia 5 III – Z czego rezygnujemy, wybierając skromniejszy odpowiednik smartfona Xperia 1 III?

Treści miały być prezentowane blisko reklam, tak aby użytkownicy pozostawali przy nich dłużej, zwiększając przychód FB. Mark Zuckerberg powiedział, iż argumenty Frances są nielogiczne, a on sam nie zna żadnej firmy technologicznej, która celowo wywoływałyby u użytkowników złość lub depresję. CEO Facebooka opublikował na swojej tablicy list, w którym odnosi się zarówno do rzeczonej kwestii jak i ostatniej awarii. Na ten moment jest to nic innego, jak przerzucanie się argumentami. Czy firma faktycznie przedkłada finanse nad dobrą użytkowników? To pytanie pozostaje otwarte.

Źródło: TheVerge, Facebook
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 20

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.