Mafia Remake – szczegóły na temat zmian względem oryginału
Po zaskoczeniu, jakim była zapowiedź przez firmę 2K pełnoprawnego remake’u gry Mafia: The City of Lost Heaven, przyszedł czas na szczegóły na temat zmian i nowości, jakie przyniesie odświeżona wersja pierwszej części kultowej serii gangsterskiej. Źródłem nowych informacji jest serwis US Gamer, który przeprowadził wywiad z Hadenem Blackmanem, prezesem studia i dyrektorem kreatywnym studia Hangar 13, który odpowiada za produkcję gry Mafia: Definitive Edition. W remake’u powrócą takie elementy, jak surowa policja, niewybaczający tak błędów system strzelania, realistyczny model jazdy, a dodatkowo twórcy rozszerzą wątki pobocznych postaci i podkręcą atmosferę miasta z lat 30. XX wieku, wzorowanego na Chicago, Nowym Jorku i San Francisco.
Mafia: Definitive Edition ma być remakiem mającym pogodzić zarówno największych fanów serii, jak i nowych graczy. Poznaliśmy szczegóły na temat zmian i nowości, jakie przyniesie gra studia Hangar 13, która ma być wierna pierwowzorowi pod względem wyzwania, tonu i tempa rozgrywki.
Remake'i, rebooty, sequele... Czy w grach nie czeka już nic nowego?
W 2002 roku Mafia: The City of Lost Heaven, autorstwa studia Illusion Softworks (2K Czech), była wręcz objawieniem oraz zupełnym przeciwieństwem przerysowanego i dającego ogrom swobody GTA III. Gra zachwyciła wielu graczy realistycznym podejściem do rozgrywki i studio Hangar 13 zamierza być w remake’u wierne oryginałowi, dając jednocześnie graczom duże możliwości dostosowania rozgrywki, by mógł się nią cieszyć absolutnie każdy. W nowej produkcji powrócą policja zatrzymująca nawet za najmniejsze przewinienie (np. przejechanie na czerwonym świetle i przekroczenie prędkości) i realistyczny model jazdy (będą do wyboru dwa tryby: symulacyjny i zręcznościowy) z równie realistycznym oddaniem zniszczeń (pojazd, w tym niedostępne wcześniej motocykle, uszkodzi się po zbyt wielu stłuczkach, a w niektórych przypadkach nawet eksploduje).
W remake’u pojawią się suwaki odpowiedzialne za obecność stróżów prawa na ulicach i ich zachowanie przy poszczególnych wykroczeniach. Rozbudowane możliwości dostosowania pojawią się również w przypadku poziomu trudności, ponieważ gra ma stanowić – przynajmniej zbliżone do oryginału – wyzwanie, ale jednocześnie tworzy się ją z myślą o tzw. niedzielnych graczy, by żadna strona nie czuła się poszkodowana. Jak można było się domyślić, system strzelania musiał zostać zmieniony. Studio Hangar 13 wykorzysta ten z Mafii 3, oparty w większym stopniu na chowaniu się za osłonami, ale w trakcie walk „każda kula ma znaczenie” i znacznie łatwiej będzie o śmierć, właśnie jak w pierwowzorze, przy którym zdarzyło się kląć także przez system zapisu gry (zakładamy, że ten zostanie zmieniony).
W historii Tommy’ego Angelo, taksówkarza, który stopniowo piął się po szczeblach organizacji przestępczej, której donem był Salieri, jest niewiele zdaniem twórców do dodania. Inaczej sprawa ma się z pobocznymi postaciami, takimi jak Sara, która staje się żoną głównego bohatera, Paulie czy Sam. Studio Hangar 13 uznało, że warto wzbogacić ich historie i np. Sara odegra wyraźnie większą rolę w życiu Tommy’ego. Bardziej przybliżony zostanie również wątek wojny pomiędzy rodzinami Salieri i Morello, a poszczególne misje mają być odświezone, podkręcone lub rozbudowane, by lepiej przedstawić konflikt pomiędzy nimi. Zaznaczono jednak, że zmiany zostaną wprowadzone bez naruszenia tego, co było najważniejsze w pierwowzorze.
Oryginalna Mafia oferuje liniową rozgrywkę w otwartym świecie i o ile w pierwszej części gracze nie czepiali się zbytnio struktury gry, o tyle w kontynuacji, która nie przyniosła pod tym względem praktycznie żadnych zmian, uznano to za kompletnie niewykorzystany potencjał. Dopiero Mafia 3 wprowadziła szereg misji pobocznych, za które zresztą została mocno zganiona. Studio Hangar 13 zarzeka, że wyciągnęło wnioski i w remake’u zamierza wprowadzić jedynie sensowne uzupełnienie głównego wątku fabularnego, więc na pewno nie zostaniemy zasypani mało znaczącymi, powtarzającymi się zadaniami i aktywnościami. Samo miasto zachowa charakterystyczne obiekty, ale zostanie mocno odświeżone i ubogacone, a dzięki nowemu silnikowi (kolejna generacja Illusion Engine) grafika ma stać na wyższym poziomie niż Mafia 3.
Wstępne prace nad remakiem Mafii rozpoczęły się w 2017 roku po wydaniu ostatniego DLC do Mafii 3, ale produkcja ruszyła pełną parą dopiero w ubiegłym roku. Studio Hangar 13 zatrudniło do tego projektu wybranych deweloperów odpowiedzialnych za oryginał, w tym Tomáša Hřebíčka, odpowiadającego za reżyserię przerywników filmowych, które zostaną rozbudowane i przy których realizacji wykorzystuje się najnowsze techniki kręcenia rodem z wysokobudżetowych filmów (krótki wycinek tego, jak się zmienią, znajduje się w pierwszym zwiastunie). Premiera gry Mafia: Definitive Edition odbędzie się 28 sierpnia 2020 roku na PC oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One w polskiej kinowej wersji językowej (napisy). Pierwszy gameplay pojawi się w najbliższych tygodniach, ale wciąż nie poznaliśmy nowej daty pokazu.
Mafia Remake na pierwszym zwiastunie. Gameplay z gry wkrótce
Powiązane publikacje

Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
1
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
9
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124
La Quimera - gra otrzymała kiepskie pierwsze recenzje, po czym została wycofana na kilka godzin przed premierą
32