Mafia III - wydano patch znoszący limit klatek na sekundę
Na kolejną odsłonę kultowej serii Mafia musieliśmy czekać ponad 6 lat. Po udanej drugiej części oczekiwania były bardzo wysokie, sama produkcjach po pierwszych zwiastunach dawała nadzieję na dobry tytuł. Niestety, z czasem po udostępnieniu przez twórców pierwszych gameplayów pojawiło się biadolenie, że jest zbyt podobna do GTA, że ma mało wspólnego z realizmem, że już klimat nie ten sam... Nic dziwnego zatem, że zaczęto obawiać się o kondycję o nowej Mafii, szczególnie po tym, gdy zabroniono publikacji recenzji jeszcze przed jej premierą. Teraz, trzy dni po debiucie "trójki" głośniej niż o samej grze mówi się o jej problemach natury technicznej oraz nieszczęsnym limicie klatek na sekundę. Na całe szczęście autorzy szybko się zreflektowali i stosowna łatka jest już dostępna do pobrania. Szkoda tylko, że nie poprawia przynajmniej części bugów...
Autorzy Mafii III szybko się zreflektowali i stosowna łatka znosząca limit FPS jest już dostępna do pobrania. Szkoda tylko, że nie poprawia przynajmniej części problemów natury technicznej...
Domyślnie gra w wersji na PC mogła wygenerować maksymalnie 30 klatek na sekundę. Taki stan rzeczy spotkał się z (delikatnie mówiąc) chłodnym przyjęciem graczy na całym świecie. W końcu nie po to kupuje się wydajnego PC-ta, aby grać w płynności typowej dla konsol, prawda? Mafia III szybko doczekała się jednak pierwszej łatki oznaczonej cyferką 1.01, która daje nam wybór w opcjach, czy chcemy grać w 30 lub 60 FPS-ach, czy może cieszyć się nieograniczoną liczbą klatek na sekundę. Ponadto, patch usprawnia nieco intuicyjność przypisanych klawiszy dla danych funkcji. Uaktualnienie waży 1,2 GB. Na poprawę przynajmniej części błędów gry musimy poczekać do następnych łatek.
Mafia III - poznaliśmy wymagania sprzętowe. Nie wyglądają źle
Mafia III - poznaliśmy listę utworów, które usłyszymy w grze
Warto zaznaczyć, że trzecia część Mafii uchodzi w tym momencie za strasznie niedopracowany tytuł. W sieci pojawiły się już różne filmiki kompilacyjne całkowicie obnażające słabości nowego "dzieła" studia Hangar 13. Nie brakuje zatem błędów fizyki, głupoty sztucznej inteligencji czy długiego doczytywania tekstur. Inna sprawa, że sama gra zwyczajnie się nie broni - mamy do czynienia z powtarzalnym, nudnym tytułem, który wcale nie oferuje świetnej mechaniki, a słaba grafika żąda naprawdę mocnej specyfikacji komputera. Już niebawem będziecie mogli zapoznać się z naszym testem wydajności Mafii III - wtedy przekonacie się, o czym mówię :)