Logitech zrezygnuje ze sprzedaży tanich myszek dla odbiorców OEM
Logitech to jedna z najbardziej znanych marek peryferiów komputerowych. Myszki, klawiatury, głośniki, kierownice i wiele więcej - to wszystko znajdziemy w ofercie firmy, która istnieje na rynku już od wielu lat. Portfolio wspomnianego producenta jest bogate w produkty przeznaczone zarówno dla najbardziej zamożnych, jak i najbardziej oszczędnych klientów. Szeroki wybór pozwala na zaspokojenie potrzeb we wszystkich segmentach oraz utrzymanie solidnego udziału w rynku. Okazuje się jednak, że również u Logitecha potrzebne są zmiany mające na celu poprawienie kondycji firmy. Przez wiele lat firma budowała swoją potęgę na sprzedaży myszek komputerowych, które trafiały do odbiorców przez różne kanały dystrybucji - mówimy tutaj nie tylko o sprzedaży detalicznej, ale także o dostarczaniu rozwiązań OEM dla partnerów biznesowych.
Logitech nie zamierza już dłużej oferować tanich myszek komputerowych dla odbiorców OEM.
To wszystko składało się na dominację marki. Już niedługo jeden z segmentów sprzedaży przestanie być brany pod uwagę, a mowa tutaj oczywiście o sprzedaży OEM. Wspomniana forma dystrybucji cechuje się oczywiście sporymi dostawami liczonymi w milionach sztuk, ale jednocześnie zapewnia producentowi relatywnie niski zysk. A wszystko to dlatego, że myszki komputerowe oferowane z gotowymi zestawami należą zazwyczaj do segmentu budżetowego, więc są tanie w produkcji, ale także tanie w sprzedaży. Niska marża powoduje, że należy dostarczać jak najwięcej produktów, a nie zawsze się to opłaca.
Powodem decyzji Logitecha jest ponoć spadające zainteresowanie urządzeniami OEM i rosnący udział konkurencji. Firma chce skupić się na kluczowych segmentach, gdzie cena produktu jest co najmniej trzycyfrowa. Mowa tutaj oczywiście o gamingowych myszkach z serii G, ale Logitech nie zapomina także o "cywilnych" rozwiązaniach ze średniej półki. Producent stał się popularny już w latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku - wprowadzanie innowacji i dobra strategia pozwoliła na osiągnięcie pierwszej pozycji w sprzedaży myszek komputerowych w kolejnych dekadach. Zobaczymy, jak Logitech poradzi sobie z produktami oferowanymi tylko na rynku detalicznym.
Źródło: KitGuru
Powiązane publikacje

Razer Pro Click V2 Vertical Edition - pierwsza pionowa myszka w historii marki debiutuje wraz z tańszym bratem
15
8BitDo Retro R8 Mouse - N Edition - myszka, która oferuje styl konsoli NES, sensor PixArt PAW 3395 oraz stację ładującą
14
Rodzina myszek Endorfy LIV powiększyła się o nowe modele. Bardzo lekkie konstrukcje, dwa rodzaje sensorów i dodatki w zestawie
25
Myszki dla graczy HATOR Quasar 3 już w sprzedaży. Flagowy model oferuje sensor PixArt PAW 3950 i odświeżanie do 8000 Hz
6