Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Libra: w 2020 roku Facebook rusza do walki o portfele klientów

Libra: w  2020 roku Facebook rusza do walki o portfele klientówPłatności na adres e-mail już wprowadzono, możliwość przelewania środków na numer telefonu również. Ułatwienia w transferze pieniędzy na różne waluty zaproponował nam Revolut, na co tradycyjna bankowość do dziś reaguje nerwowo. Teraz czas na przelewy przez WhatsApp, Messengera i wyspecjalizowaną aplikację Calibra od Facebooka. Jednak w zupełnie nowej walucie, wymyślonej przez Facebooka i nazwanej Libra. Na razie możemy przejrzeć szumne zapowiedzi nowej kryptowaluty, która ma być środkiem płatniczym niepodatnym na poczynania rządów, o stabilnej wartości. Problem w tym, że Facebook nie jest firmą, której wielu z nas chętnie powierzyłaby swoje pieniądze.

Libra od Facebooka - kryptowaluta, która ma być stabilna, bezpieczna i umożliwiać błyskawiczne płatności. Brzmi jak rewolucja w bankowości i płatnościach? Zobaczymy, ile i w jakiej formie za to zapłacimy.

Libra: w  2020 roku Facebook rusza do walki o portfele klientów [1]

Wymyślanie środków płatniczych na nowo przerabialiśmy już wiele razy, śledząc wahające się kursy Bitcoinów i innych kryptowalut. O tym, że portfele klientów są bezcenne dla firm oferujących różnorodne produkty przekonuje fakt, iż każda duża korporacja chętnie oferuje usługi finansowe, sygnowane własnym logo, choćby PayPal (Amazon), Apple Pay, Google Pay. Za powstaniem Libry stoi Facebook, który raczej do firm szczycących się działalnością charytatywną nie należy. Natomiast przed premierą nowej waluty, Libry, zaplanowaną na 2020 rok, zostaliśmy poczęstowani publikacją kompletnego dokumentu opisującego zasady działania Libry oraz zgrabną notką reklamową na stronie serwisu Libry. Jednym z założeń wprowadzenia nowego środka płatniczego, jest zbór informacji statystycznych, wyróżniających ponad 1,7 miliarda ludzi nieposiadających kont bankowych (31% populacji) oraz wynoszące średnio 7 procent koszty transferu pieniędzy poza granice własnego kraju. Wyróżniono również wyjątkowo wysoki udział gotówki w płatnościach (85%).

Libra: w  2020 roku Facebook rusza do walki o portfele klientów [2]

System płatności prowadzonych za pośrednictwem Libry wykorzystuje jedynie smartfony. Docelowo ma to być coś w rodzaju globalnego BLIK-a, umożliwiającego przekazywanie pieniędzy w formie waluty Libra innym użytkownikom tego samego systemu. Pomimo bezpośredniego powiązania Facebooka z Libra, amerykańska korporacja nie jest jedynym podmiotem, który wspiera Librę. Wśród współpracujących przy projekcie Libra widnieją takie nazwy jak: Mastercard, PayPal, PayU, Visa, stripe, Spotify, Uber, Ebay i Vodafone. Łącznie w rozwój blockchainowej Libry zainwestowano ponad 10 miliardów dolarów.

Libra: w  2020 roku Facebook rusza do walki o portfele klientów [4]

Płatności w kryptowalucie Libra w przypadku komunikatorów WhatsApp i Messenger, należących do Facebooka będą obsługiwane przez odpowiednie aplikacje lub przeprowadzane za pośrednictwem dodatkowego narzędzia Calibra pełniącego rolę cyfrowego portfela, uruchamianego na smartfonie. Co ciekawe, amerykańska korporacja obiecuje, że nie będzie korzystać z danych, pozyskanych na podstawie dokonywanych transakcji w celach reklamowych. Również rozwój Libry nie pozostaje pod bezpośrednią kontrolą Facebooka. Zaskakująco nieprawdopodobnie, biorąc pod uwagę fakt, że Facebook jest twórcą Libry. Notatka prasowa opublikowana w serwisie prasowym Facebooka wspomina o połowie dorosłych osób na świecie, które nie posiadają kont bankowych. Libra ma wypełnić tę lukę. Problem w tym, że Libra wymaga dwóch elementów: smartfona i aktywnego połączenia z internetem w momencie dokonywania płatności. W niektórych regionach świata wciąż łatwiej będzie zapłacić gotówką.

Libra: w  2020 roku Facebook rusza do walki o portfele klientów [3]

Źródło: Facebebook Newsroom
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 18

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.