Kultowa komiksowa strzelanina FPP otrzyma w tym roku remake
Cel-shading był swego czasu ogromnym powiewem świeżości w grach wideo. Technika ta nadająca kreskówkowego stylu graficznego była z powodzeniem stosowana w grach takich, jak seria Borderlands czy Crackdown. Jednym z pierwszych tytułów, który z niego korzystał to Fear Effect na pierwsze PlayStation. Następnie metodę tę wyrafinowano w Jet Set Radio na Dreamcasta. Jak widać początki cel-shadingu były związane raczej z konsolami. Na PC natomiast styl ten uchwycił uwagę graczy w XIII, strzelaninie FPP Ubisoftu, wydanej w 2003. Była ona przez wielu krytyków uznawana za niedocenianą, a według wydawców sprzedała się poniżej oczekiwań. Portal UGO umieścił XIII w czołówce gier, które powinny otrzymać kontynuację. Teraz, niezupełnie zgodnie z życzeniami, ale – dostaniemy remake. Ukaże się on w listopadzie tego roku.
Studio PlayMagic stworzy XIII od podstaw. Deweloperzy zachowają ale zarazem odświeżą styl graficzny, przy jednoczesnym usprawnieniu rozgrywki. Premiera: 13 listopada 2019 na PC, PS4, X1 i Switch.
Francuski wydawca, Microïds, przywraca do życia nieco zapomnianą markę. Adaptacja belgijskiego komiksu autorstwa m.in. Jeana van Hamme’a (tego od Thorgala) trafi na PC, PS4, Xbox One i Nintendo Switch 13 listopada 2019. Deweloperzy z PlayMagic Ltd tworzą całą grę od podstaw. Mocno zastanawiające jest, czy aktorzy, którzy użyczyli głosu w oryginale powrócą. Jeden z nich na pewno tego nie zrobi (Adam West, pierwszy telewizyjny Batman) zmarł 2 lata temu. David Duchovny jest jednak do wzięcia. Opublikowany zwiastun nie ukazuje gameplayu ale daje namiastkę tego, co twórcy chcą wizualnie osiągnąć.
Borderlands 3 zaprezentowane - chaos faktycznie nadchodzi!
XIII było swego czasu bardzo cenione za oprawę graficzną i kreatywne zabiegi mieszające medium komiksu z grą wideo. Trochę natomiast krytykowano mechanikę walki oraz zakończenie. Trailer nie pozostawia złudzeń, że styl graficzny zostanie potraktowany z należytą estymą, ale najbardziej intrygujące jest to jak maltańskie studio PlayMagic poradzi sobie z rozgrywką. XIII to gra podzielona na aż 34 poziomy więc priorytetem powinno być zadbanie o to aby przygoda dla graczy była jak najprzyjemniejsza.
Powiązane publikacje

Exodus - twórcy potencjalnego następcy Mass Effect odpowiadają na kolejne pytania. Rola gracza, podróże kosmiczne i inne
14
Lords of the Fallen - pojawiła się wersja 2.0, mająca ostatecznie poprawić jedno z największych rozczarowań 2023 roku
12
Nintendo ujawnia szczegóły Mario Kart World. Nowe trasy, postacie, power-upy i rewolucyjna mechanika cofania czasu
3
F1 25 - Najnowsza wyścigowa produkcja od Codemasters będzie kolejną grą z zaimplementowanym Path Tracingiem na PC
55