Korzystasz z YouTube na TV? Google sprawi, że reklamy będą pojawiać się rzadziej. Jest jednak druga strona medalu
W ostatnim czasie Google jest bardzo zajęte tematem reklam na platformie YouTube. Oczywiście walka z blokowaniem reklam trwa w najlepsze, natomiast firma postanowiła tym razem skupić swoją uwagę na aplikacji YouTube dostępnej na telewizorach. Z wewnętrznych badań wynika bowiem, że użytkownicy nie są skłonni oglądać wielu krótkich reklam i w rezultacie przerywają dalsze oglądanie. Google znalazło już na to sposób - reklamy będą występować rzadziej, ale będą dłuższe.
Już niebawem użytkownicy platformy YouTube, którzy zasiądą na kanapie, aby obejrzeć materiał wideo na TV, zostaną uraczeni o wiele dłuższymi reklamami niż do tej pory. Według Google ta zmiana wyjdzie na dobre, ponieważ reklamy nie będą występować tak często w trakcie materiałów.
Google zabrania blokowania reklam na YouTube, więc użytkownik postanowił je... przyspieszyć. Powstaje nowe rozszerzenie
Google za wszelką cenę chce zmusić użytkowników platformy YouTube do zainwestowania w subskrypcję YouTube Premium. O ile w wersji przeglądarkowej serwisu rozszerzenia blokujące reklamy nadal działają, tak w przypadku aplikacji na Smart TV sytuacja wygląda zgoła inaczej. Firma wprowadziła ostatnio kilka zmian, jak choćby 30-sekundowe reklamy, których nie można pominąć. Międzyczasie testowano inne rozwiązanie, jakim jest mniejsza częstotliwość wyświetlanych reklam - jednak kiedy już spotkamy się z "przerwą na reklamę", to potrwa ona nawet 47 sekund (oczywiście bez możliwości pominięcia). Ze wspomnianych na wstępie badań wynika, że użytkownicy platformy, którzy korzystają z YouTube na swoich TV, niezbyt dobrze reagują na częste i "krótkie" reklamy - zazwyczaj oglądalność materiału spadała.
Google Chrome - blokery reklam mogą stracić swoją funkcjonalność. Szykują się spore zmiany w działaniu wielu rozszerzeń
Zmiana jest już oficjalnie wprowadzana, więc niebawem zostaniemy uraczeni trwającymi niemalże minutę reklamami, które będą się pojawiać podczas oglądania dłuższych materiałów wideo. Sam licznik będzie teraz wyświetlał łączny czas, który pozostał do zakończenia wszystkich reklam, a nie ten, który wskazywał na każdą z osobna. Google zauważyło również, że oglądalność krótkich filmików (Shorts) wzrosła o ponad 100% na Smart TV, więc tu również zostają wprowadzone reklamy. Zmiany z pewnością przypadną do gustu wielu użytkownikom...