Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Korzystasz z YouTube na TV? Google sprawi, że reklamy będą pojawiać się rzadziej. Jest jednak druga strona medalu

Natan Faleńczyk | 15-12-2023 10:00 |

Korzystasz z YouTube na TV? Google sprawi, że reklamy będą pojawiać się rzadziej. Jest jednak druga strona medaluW ostatnim czasie Google jest bardzo zajęte tematem reklam na platformie YouTube. Oczywiście walka z blokowaniem reklam trwa w najlepsze, natomiast firma postanowiła tym razem skupić swoją uwagę na aplikacji YouTube dostępnej na telewizorach. Z wewnętrznych badań wynika bowiem, że użytkownicy nie są skłonni oglądać wielu krótkich reklam i w rezultacie przerywają dalsze oglądanie. Google znalazło już na to sposób - reklamy będą występować rzadziej, ale będą dłuższe.

Już niebawem użytkownicy platformy YouTube, którzy zasiądą na kanapie, aby obejrzeć materiał wideo na TV, zostaną uraczeni o wiele dłuższymi reklamami niż do tej pory. Według Google ta zmiana wyjdzie na dobre, ponieważ reklamy nie będą występować tak często w trakcie materiałów.

Korzystasz z YouTube na TV? Google sprawi, że reklamy będą pojawiać się rzadziej. Jest jednak druga strona medalu [1]

Google zabrania blokowania reklam na YouTube, więc użytkownik postanowił je... przyspieszyć. Powstaje nowe rozszerzenie

Google za wszelką cenę chce zmusić użytkowników platformy YouTube do zainwestowania w subskrypcję YouTube Premium. O ile w wersji przeglądarkowej serwisu rozszerzenia blokujące reklamy nadal działają, tak w przypadku aplikacji na Smart TV sytuacja wygląda zgoła inaczej. Firma wprowadziła ostatnio kilka zmian, jak choćby 30-sekundowe reklamy, których nie można pominąć. Międzyczasie testowano inne rozwiązanie, jakim jest mniejsza częstotliwość wyświetlanych reklam - jednak kiedy już spotkamy się z "przerwą na reklamę", to potrwa ona nawet 47 sekund (oczywiście bez możliwości pominięcia). Ze wspomnianych na wstępie badań wynika, że użytkownicy platformy, którzy korzystają z YouTube na swoich TV, niezbyt dobrze reagują na częste i "krótkie" reklamy - zazwyczaj oglądalność materiału spadała.

Korzystasz z YouTube na TV? Google sprawi, że reklamy będą pojawiać się rzadziej. Jest jednak druga strona medalu [2]

Google Chrome - blokery reklam mogą stracić swoją funkcjonalność. Szykują się spore zmiany w działaniu wielu rozszerzeń

Zmiana jest już oficjalnie wprowadzana, więc niebawem zostaniemy uraczeni trwającymi niemalże minutę reklamami, które będą się pojawiać podczas oglądania dłuższych materiałów wideo. Sam licznik będzie teraz wyświetlał łączny czas, który pozostał do zakończenia wszystkich reklam, a nie ten, który wskazywał na każdą z osobna. Google zauważyło również, że oglądalność krótkich filmików (Shorts) wzrosła o ponad 100% na Smart TV, więc tu również zostają wprowadzone reklamy. Zmiany z pewnością przypadną do gustu wielu użytkownikom...  

Źródło: Google
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 61

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.