Konsola Xbox One będzie w pełni kompatybilna z DirectX 12
Wydajność konsoli Xbox One i porównanie jej do osiągów PlayStation 4 to bardzo kontrowersyjne tematy, które teoretycznie powinny być unikane przez Microsoft. Firma z Redmond jest jednak świadoma swoich słabości i stara się przekuć je na sukces w przyszłości - deweloperzy gier już wielokrotnie wspominali o trudnościach związanych z dostosowaniem produkcji do obydwu konsol nowej generacji, bowiem podzespoły znajdujące się w urządzeniu z serii Xbox nie zawsze pozwalają na osiągnięcie zakładanej rozdzielczości przy odpowiedniej płynności i jakości obrazu. Jakie plany na przyszłość ma Microsoft? Czy sprawa wydajności modelu One zostanie pominięta? Niedawna konferencja Microsoftu była poświęcona głównie systemowi operacyjnemu Windows 10, ale nie zabrakło także części poświęconej graczom.
Jak w końcu będzie z wydajnością gier DirectX 12 na Xbox One?
Phil Spencer, szef działu Xbox, zaprezentował nowości związane ze strumieniowaniem gier z konsoli Xbox One na PC, jak również ujawnił plany stworzenia aplikacji pozwalającej na korzystanie z usługi Xbox Live na komputerach osobistych. Nadchodzący DirectX 12 nie był głównym tematem konferencji i wzmianka na jego temat była dosyć mało interesująca. Co ma wspólnego nowe API z wydajnością konsoli Xbox One? Na pierwszy rzut oka bardzo wiele, jednak mając na uwadze wcześniejsze informacje (i tutaj również) nie powinniśmy spodziewać się fajerwerków. Phil Spencer na swoim profilu na Twitterze potwierdził jednak bardzo ważną plotkę dotyczącą jednostki APU - konsola Microsoftu będzie w pełni wspierała DirectX 12 ze względu na to, że twórcy urządzenia wiedzieli o planach dotyczących DX12.
Pozwoli to deweloperom na lepsze wykorzystanie podzespołów i osiągnięcie lepszej wydajności, na co nie będą oni mogli sobie pozwolić przy tworzeniu gier dla PlayStation 4. Niektóre źródła studzą jednak entuzjazm związany z nowym DirectX 12 - tytułów wykorzystujących nowe API dla konsoli Xbox One ma być mniej niż zakładamy, co niewątpliwie ograniczy zasięg "innowacji" od Microsoftu. Jak będzie naprawdę? Poczekajmy do końca tego roku... a tak naprawdę nieco dłużej, bowiem premiery gier obsługujących DirectX 12 nastąpią jeszcze później.
Źródło: WCCF Tech
Powiązane publikacje

Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
1
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
9
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124
La Quimera - gra otrzymała kiepskie pierwsze recenzje, po czym została wycofana na kilka godzin przed premierą
32